Pregled bibliografske jedinice broj: 657541
Uloga učiteljeve potpore u razredno-nastavnom ozračju
Uloga učiteljeve potpore u razredno-nastavnom ozračju // Napredak (Zagreb), 145 (2004), 3; 329-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učiteljeve potpore u razredno-nastavnom ozračju
(Teacher supporting role in classroom enviroment)
Autori
Jurčić, Marko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 145
(2004), 3;
329-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učiteljeva potpora; razredno ozračje; učenik
(teacher support; classroom; student)
Sažetak
U radu se argumentira svrha i ishod učiteljeve potpore u učeničkom razvoju. Koju čine: prihvaćanje učenikova individualiteta, pokazivanje smirenosti i strpljenja, održavanje umjerene distance prema učenicima, optimistična očekivanja, poticaj i hrabrenje učenika, iznošenje na vidjelo pozitivnosti i davanje prigode da se učenici «poprave». U teorijskom dijelu objašnjeni su temeljni elementi učiteljeve potpore, a u empirijskom dijelu prikazani su učenički doživljaji učiteljeve potpore. Rezultati istraživanja pokazuju da su stariji učenici (8. razred) gradskih škola zadovoljniji učiteljevom potporom u odnosu na mlađe učenike (6. razred). Mlađi učenici prigradskih škola zadovoljniji su učiteljevom potporom u odnosu na njihove vršnjake u gradskih škola. Učiteljevu potporu učenici doživljavaju percipirajući temeljne elemente potpore, ali i učiteljevo zanimanje za njihovu podnošljivost i izdržljivost u svladavanju školskih obveza, za njihovo postignuće u školi te za njihovu sigurnost u školi. Elementi učiteljeve potpore odnose se na odgoj (vođenje u procesu učenikova razvitka) te na učenikovo obrazovanje (usvajanje primjenjivih znanja i razvijanje sposobnosti, na njima primjeren i prirodan način).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija