Pregled bibliografske jedinice broj: 657487
Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja
Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja. Zagreb: Recedo, 2012 (monografija)
CROSBI ID: 657487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije suvremenog učitelja
(Pedagogical competencies of modern teacher)
Autori
Jurčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Recedo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Stranica
268
ISBN
9789535707318
Ključne riječi
Učitelj; kompetencija; nastava; učenik
(teacher; competence; teaching process; student)
Sažetak
Knjiga je podijeljena u pet dijelova koji tretiraju pojedine aspekte učiteljevih kompetencija u procesu odgoja i obrazovanja. U prvome dijelu knjige se raspravlja o kompetencijama učitelja u području metodologije izgradnje kurikuluma nastave. To je danas moderna tema školske pedagogije i odgojne prakse, ali i prilika za bogaćenje kreativnog položaja učenika i učitelja u nastavnom procesu. Koja je uloga učitelja u tome mogu se naći upravo u ovome dijelu knjige. Drugi dio prikazuje pedagoške kompetencije učitelja u području organizacije i vođenja odgojno-obrazovnoga procesa. Govori se o didaktičkim aspektima učiteljske kompetencije budući je to središnja zadaća svakog procesa obrazovanja u školi. Na polazištima dobre didaktičke tradicije nudi se nova nastavna tehnologija učenja i poučavanja koja učitelja i učenika stavljaju u partnerski odnos organiziranog i aktivnog stjecanja znanja, a ne pasivnog usvajanja sadržaja (gradiva) u hijerarhijskom odnosu nadređenog i podređenog – subjekta i objekta poučavanja. Treći dio knjige je usmjeren na kompetencije učitelja u području utvrđivanja učenikova postignuća u školi. Kompetentan je učitelj onaj koji na teorijskoj razini razumije i u svojoj praksi primjenjuje najznačajnije determinante vrednovanja i ocjenjivanja učenika, kao što su školska ocjena (numerička i opisna), stupanj učenikova znanja, kriteriji ocjenjivanja, kontinuitet i javnost, interpretacija rezultata učenikova postignuća i uklanjanje mogućeg učenikova straha od školskoga neuspjeha. U četvrtome dijelu se raspravlja o kompetencijama učitelja u području oblikovanja razrednoga ozračja, kao uopće jednog stvaralačkog ambijenta u našoj školi. U petome dijelu knjige se analiziraju kompetencije učitelja u području odgojnoga partnerstva s roditeljima. Razrađuju se neke nove komunikacije i kompetencije učitelja u društvu demokratskih promjena ; otvorenih građanskih prava, sloboda i odgovornosti. Monografija se temelji na suvremenim didaktičkim spoznajama i kurikulumskim teorijama izgradnje moderne škole. Cjelovito se problematizira školski profesionalni lik suvremenog učitelja, naglaskom na njegovu pedagošku, didaktičku i metodičku kompetenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marko Jurčić
(autor)