Pregled bibliografske jedinice broj: 657458
PROBLEMI PEDAGOGIJSKE TERMINOLOGIJE
PROBLEMI PEDAGOGIJSKE TERMINOLOGIJE // Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja, 41 (1986), 14-23 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROBLEMI PEDAGOGIJSKE TERMINOLOGIJE
(PROBLEMS OF TERMINOLOGY IN EDUCATION SCIENCE)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja (0031-384X) 41
(1986);
14-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagogijska terminologija; polisemija; nesustavnost
(pedagogical terminology; polysemy)
Sažetak
Razmatranje nekih osobina pedagogijske terminologije, i to na primjeru udžbeničke literature, polazi od pretpostavke da je pedagogija prava znanost i da prema njenom sustavu pojmova postoji sustav pedagogijske terminologije. Osnovna karakteristika sustava pedagogijske terminologije su: 1. polisemantičnost (višeznačnost) osnovnih pedagogijskih termina, koja se negativno odražava na terminosustav i u terminološkom aparatu pojedinih termina, 2. nekonzistentna upotreba uspostavljenog značenja termina i izražena sinonimija na razini terminosustava u cjelini i u terminološkom aparatu pojedinog autora. Uzroci tim negativnim pojavama u pedagogijskoj terminologiji su mnogobrojni. U radu je ukazano samo na neke, a posebno je naglašeno da je osnovna oznaka razvoja pedagogijske terminologije: odsutnost svake koordinacije pri uspostavljanju i izgradnji i razvoju pedagogijskih termina i spontani razvoj, što je i rezultiralo komunikacijskom nestabilnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija