Pregled bibliografske jedinice broj: 657455
TERMIN, SADRŽAJ I OPSEG UPOTREBE TERMINA ˝PEDAGOGIJA˝
TERMIN, SADRŽAJ I OPSEG UPOTREBE TERMINA ˝PEDAGOGIJA˝ // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 24 (1985), 231-244 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TERMIN, SADRŽAJ I OPSEG UPOTREBE TERMINA ˝PEDAGOGIJA˝
(THE TERM, CONTENT AND THE RANGE OF USE OF THE TERM ˝PEDAGOGY˝)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije) (0352-6798) 24
(1985);
231-244
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pojam i termin pedagogija; razvoj pojma; problematičnost termina
(term pedagogy; development of the term)
Sažetak
U radu je razmatrana upotreba termina ˝pedagogija˝ u hrvatsko-srpskoj pedagogijskoj literaturi od pojave prvih pedagogijskih udžbenika kod nas (1867.), do najnovijeg vremena. Za znanost o odgoju korišteno je tijekom vremena više naziva: gojitba, uzgojoslovje, pedagogika, pedagogija, ali dominantno je korišten termin ˝pedagogija˝- ˝pedagogika. U suvremenoj literaturi u upotrebi je termin ˝pedagogija˝, ali prisutna je tendencija da se ovom terminu u svojstvu atributne oznake dodaju termini za označavanje društvenog uređenja odnosno idejno-filozofijske i metodologijske osnove na kojoj se pedagogija temelji. U radu je problematizirana potreba atributiranja ˝pedagogije˝. Terminoteme, u kojima se ˝pedagogija˝pojavljuje kao termino -elemenat su mnogobrojne i rječit su primjer nekonzistentnosti i proizvoljnosti u tvorbi pedagogijski termina. U pogledu određenja sadržaja termina ˝pedagogija˝evidentne su razlike ne samo kod autora koji pripadaju različitim vremenskim periodima i pedagogijskim pravcima nego i razlike sinkronijskog karaktera i u okviru iste pedagogijske orijentacije, praca i sl. To zahtijeva raščišćavanja i raspravu na široj osnovi, a povijest termina ˝pedagogija˝, koju nitko nije pokušao da nappiše, bila bi u tom poslu od znatne koristi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija