Pregled bibliografske jedinice broj: 657391
Prometni odgoj djece predškolske dobi
Prometni odgoj djece predškolske dobi // Škola, odgoj i učenje za budućnost 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima. ECNSI 2011. / Jurčević Lozančić Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 301-307 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 657391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prometni odgoj djece predškolske dobi
(Traffic education for children of preschool age)
Autori
Posavec, Dino ; Petrović-Sočo, Biserka ; Novak, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima. ECNSI 2011.
/ Jurčević Lozančić Anka ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 301-307
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
Škola, odgoj i učenje za budućnost 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima. ECNSI 2011.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prometni odgoj; sigurnost djece u prometu; dijete kao pješak; odgojitelji i roditelji kao modeli ponašanja u prometu; prometna kultura
(traffic education; the safety of children in traffic; a child as a pedestrian; educators and parents as models of trafic behaviour; traffic culture)
Sažetak
U radu se dječja sigurnost stavlja na prvo mjesto, a upravo je dječji vrtić, uz obitelj, mjesto gdje se treba provoditi učenje o sigurnom ponašanju u prometu. Prometni odgoj integralni je dio izgrađivanja prometne kulture već u ranoj dječjoj dobi. U tome najvažnije polazište predstavljaju realne životne situacije u kojima se dijete kao sudionik prometa svakodnevno nalazi, model ponašanja odraslih i odgojno-obrazovni sadržaji, didaktička sredstva i drugi poticaji za učenje o prometu. Osnovni cilj je osposobiti dijete za prepoznavanje potencijalno opasnih situacija vezanih uz kretanje u prometu, izbjegavanje istih te usvajanje navika sigurnog kretanja djece u prometu kao pješaka. Da bi se taj cilj ostvario nužno je kontinuirano i ponavljano upućivati dijete na važnost opreza u situacijama aktivnog sudjelovanja u prometnim situacijama te podučavanje prometnim pravilima kretanja pješaka i uvježbavanje pridržavanja tih pravila. Time se dijete osposobljava za sigurno i aktivno sudjelovanje u prometu, a roditelji i odgajatelji su mu uzori u tome. U nastavku rada se prikazuje provedba jednog metodičkog modela prometnog odgoja djece u Dječjem vrtiću Mrav u Mačkovcu kroz projekt „Djeca u prometu kao pješaci i putnici.“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)