Pregled bibliografske jedinice broj: 657316
Univerzalne etičke vrijednosti u cjeloživotnom obrazovanju odgojitelja/učitelja
Univerzalne etičke vrijednosti u cjeloživotnom obrazovanju odgojitelja/učitelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 127-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 657316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Univerzalne etičke vrijednosti u cjeloživotnom obrazovanju odgojitelja/učitelja
(Universal Ethical Values in Life-Long Education of Kindergarten Teachers/teachers)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Pintarić, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 127-138
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Vrijednosti; cjeloživotno obrazovanje; odgoj; samoostvarenje; proaktivno učenje
(values; life-long education; nurture; self-realisation; proactive learning)
Sažetak
U radu se pokušavaju odrediti etičke vrijednosti, moralna svrha cjeloživotnog obrazovanja u kontekstu suvremenog, postpostmodernističkog društva i vrijednosti za koje je danas potrebno odgajati. Vrijednosti se određuju kao pokretači za ostvarenje, a budući da je čovjek vrijednost sama po sebi, u etičkim se relacijama u tom smislu podrazumijeva samoostvarenje, bivstvovanje, očovječenje čovjeka u procesu odrastanja i življenja u zajednici s drugima. Propituje se jesu li etičke vrijednosti univerzalne ili su relativne s obzirom na konkretne moralne agente-ljude, vrijeme i prostor, odnosno socijalno- kulturalni i materijalni kontekst. Ističu se neke od bitnih vrijednosti za koje valja odgajati: poštovanje ljudskog dostojanstva, pravda, sloboda, suradnja, tolerancija, solidarnost, građanska odgovornost ... , iz kojih razloga te kakvo značenje, mjesto i ulogu one danas imaju u cjeloživotnom obrazovanju odgojitelja i učitelja. Cjeloživotnim učenjem, odgojem i obrazovanjem razvijaju se osobne vrijednosti, osobni i profesionalni identitet, egzistencijalna potreba za osvrhovljenjem rada i življenja. Međudjelovanjem okruženja i pojedinca izgrađuju se osobne vrijednosti kojima se povratno utječe na vrijednosti u zajednici i na taj način na razvoj društvenih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb