Pregled bibliografske jedinice broj: 657168
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 279-289 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 657168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti
(Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality)
Autori
Šagud, Mirjana ; Petrović-Sočo, Biserka
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 16
(2014), 1;
279-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
igra ; djece rane i predškolske dobi ; kontekst ustanove za odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi ; igra i igranje
(early and pre-school aged children's playing ; context of a pre-school institution ; learning and playing)
Sažetak
Fundamentalno proučavanje ili konceptualizacija razvoja i učenja djece rane i predškolske dobi nužno uzima u obzir dječju igru kao medij koji dozvoljava imaginarnu transformaciju djetetovih opservacija i razumijevanja neposredne stvarnosti. U igri se stvarnost metaforički interpretira i prezentira pomoću alternativnih scenarija, a aktualna događanja i iskustva djeca nanovo transformiraju i variraju. Igra je socijalna praksa (događa se u kooperaciji s drugima ili uz pomoć uvjeta koji drugi stvaraju) i kao takva specifičan je vid socio – kulturne realnosti u kojoj dijete zbog nemogućnosti potpunog razumijevanja i participiranja samo djelomično objektivno reflektira svoj realni prostor, a više ga interpretira i „mijenja“. Dijete restrukturira iskustvo i svakodnevnu realnost u imaginarnom svijetu igre, ali gotovo uvijek s prepoznatljivim socijalnim pravilima i uz kontrolu događanja. Svakodnevni realni kontekst ustanove trebao bi biti uređen tako da omogućava slobodnu elaboraciju i ekspresiju dječjih iskustava kao i izgrađivanje socijalnih kapaciteta koji će omogućiti bolju participaciju u različitim socijalnim grupama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je recenziran i pripremljen za tisak u specijalnom broju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus