Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657168

Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti


Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 279-289 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 657168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti
(Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality)

Autori
Šagud, Mirjana ; Petrović-Sočo, Biserka

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 16 (2014), 1; 279-289

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
igra ; djece rane i predškolske dobi ; kontekst ustanove za odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi ; igra i igranje
(early and pre-school aged children's playing ; context of a pre-school institution ; learning and playing)

Sažetak
Fundamentalno proučavanje ili konceptualizacija razvoja i učenja djece rane i predškolske dobi nužno uzima u obzir dječju igru kao medij koji dozvoljava imaginarnu transformaciju djetetovih opservacija i razumijevanja neposredne stvarnosti. U igri se stvarnost metaforički interpretira i prezentira pomoću alternativnih scenarija, a aktualna događanja i iskustva djeca nanovo transformiraju i variraju. Igra je socijalna praksa (događa se u kooperaciji s drugima ili uz pomoć uvjeta koji drugi stvaraju) i kao takva specifičan je vid socio – kulturne realnosti u kojoj dijete zbog nemogućnosti potpunog razumijevanja i participiranja samo djelomično objektivno reflektira svoj realni prostor, a više ga interpretira i „mijenja“. Dijete restrukturira iskustvo i svakodnevnu realnost u imaginarnom svijetu igre, ali gotovo uvijek s prepoznatljivim socijalnim pravilima i uz kontrolu događanja. Svakodnevni realni kontekst ustanove trebao bi biti uređen tako da omogućava slobodnu elaboraciju i ekspresiju dječjih iskustava kao i izgrađivanje socijalnih kapaciteta koji će omogućiti bolju participaciju u različitim socijalnim grupama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je recenziran i pripremljen za tisak u specijalnom broju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Šagud (autor)

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr cje.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 279-289 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Šagud, M. & Petrović-Sočo, B. (2014) Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (1), 279-289.
@article{article, author = {\v{S}agud, Mirjana and Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2014}, pages = {279-289}, keywords = {igra, djece rane i pred\v{s}kolske dobi, kontekst ustanove za odgoj i obrazovanje djece rane i pred\v{s}kolske dobi, igra i igranje}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti}, keyword = {igra, djece rane i pred\v{s}kolske dobi, kontekst ustanove za odgoj i obrazovanje djece rane i pred\v{s}kolske dobi, igra i igranje} }
@article{article, author = {\v{S}agud, Mirjana and Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2014}, pages = {279-289}, keywords = {early and pre-school aged children's playing, context of a pre-school institution, learning and playing}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality}, keyword = {early and pre-school aged children's playing, context of a pre-school institution, learning and playing} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font