Pregled bibliografske jedinice broj: 657034
ORGANIZACIJA HOTELSKE PONUDE ISTRE ZA MEĐUNARODNO TURISTIČKO TRŽIŠTE
ORGANIZACIJA HOTELSKE PONUDE ISTRE ZA MEĐUNARODNO TURISTIČKO TRŽIŠTE, 2012., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
CROSBI ID: 657034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ORGANIZACIJA HOTELSKE PONUDE ISTRE ZA MEĐUNARODNO TURISTIČKO TRŽIŠTE
(ORGANIZATION OF HOTEL OFFER IN ISTRIA FOR THE INTERNATIONAL TOURISM MARKET)
Autori
Floričić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Mjesto
Opatija
Datum
10.07
Godina
2012
Stranica
392
Mentor
Pavia, Nadia
Ključne riječi
hotelska ponuda; međunarodno turističko tržište; turistička destinacija; konkurentnost
(hotel offer; international tourism market; tourist destination; competitiveness)
Sažetak
Turizam kao strateški razvojni sektor kako Hrvatske pa tako i Istre kao najrazvijenije hrvatske turističke regije snažan je pokretač i podrška razvoju nacionalnoga blagostanja s ekonomskoga, kulturnoga i ekološkoga aspekta. Da bi Istra kao turistička destinacija u sklopu koje egzistira hotelska ponuda bila atraktivna analizira se njezina kompleksnost te se sagledavaju čimbenici koji utječu na njezinu konkurentnost na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu. Kompleksnost ponude turističke destinacije uključuje ponajprije sagledavanje nositelja turističke ponude u smislu smještajnih sadržaja. Kreiranje i organizacija hotelskog proizvoda bez strateškog razvoja destinacije rezultira ponudom koji ne zadovoljava zahtjeve potražnje globalnoga tržišta. Hotelsko poduzeće kao najznačajniji čimbenik turističke destinacije razvija svoju ponudu i sadržaje sukladno potražnji tržišta ali i potencijalima lokaliteta i regije u kojoj je ustrojeno. Prepoznaju se tržišne niše i segmenti tržišta prema kojima se kreira posebna hotelska i destinacijska ponuda koja se ciljano plasira na međunarodnom turističkom tržištu u cilju postizanja cjelogodišnjeg intenziviranja turističkih kretanja. Ključ uspjeha dobro organizirane turističke destinacije leži u sinergijskom djelovanju svih pet ključnih čimbenika organizacije ukupne turističke ponude u koje se ubrajaju privredna poduzeća kao objekti ponude, državne institucije u koje spadaju jedinice lokalne samouprave, ministarstvo turizma i turističke zajednice te naposljetku lokalno stanovništvo. Konzumenti turističkih usluga sve su iskusniji i zahtjevniji te traže široki raspon doživljaja u smislu novih iskustava, spoznaja, vještina i uspomena vrijednih pamćenja. Učenje, provod, estetske vrijednosti te fizička aktivnost motivi su koji utječu na sustav doživljaja te se isti kroz kvalitetnu destinacijsku i hotelsku ponudu teže afirmirati. Strateško planiranje u cilju održivog razvoja turizma Istre obuhvaćeno je Master Planom te predviđa sustavnu reorganizaciju istarskih destinacija i hotelske ponude u turističke klastere pozicionirane prema svojim posebitostima. Iako je dinamika provedbe plana usporena zbog globalne ekonomske situacije i recesije, već se evidentiraju rezultati uloženih napora u repozicioniranje ukupne destinacijske i hotelske ponude. Izračunate i analizirane srednje ocjene smještajne ponude te provedeno istraživanje mišljenja menadžera turističke industrije u sagledavanju trenutnih pozicija i potencijala razvoja ukazuju na postignute pozitivne rezultate provedbe plana no i na značajan prostor za daljnji napredak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija