Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656632

Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti


Badurina, Petra
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti // Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić Izet, Hasanagić Anela (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenivi, 2012. str. 106-107 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 656632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti
(Introducing natural sciences to preschool child through exploratory activities)

Autori
Badurina, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić Izet, Hasanagić Anela - Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenivi, 2012, 106-107

Skup
Teorija i praksa ranog odgoja

Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
prirodoslvlje; aktivno učenje; istraživanje; eksperimentiranje
(natural sciences; active learning; exploration; experimentation)

Sažetak
Suvremeni pedagoški pristup predškolskoj praksi, djetetu omogućuje napuštanje uloge pasivnog primatelja znanja, te mu daje slobodu razvoja i učenja na njemu prirodan način, odnosno kroz vlastito iskustvo. Navedeni pristup utječe na sve aspekte predškolske prakse, pa tako i na ulogu odgajatelja, koja se posebice očituje kroz oblikovanje prostora predškolske ustanove. Težnja suvremenog praktičara je oblikovati prostor koji se sastoji od različitih centara aktivnosti, koji djetetu omogućuju konstrukciju različitih vrsta znanja kroz igru i istraživačke aktivnosti. Pri tome je važno djetetu omogućiti pravo izbora aktivnosti i igre prema vlastitim interesima, kako bi ono moglo biti glavni protagonist u procesu vlastitog razvoja i učenja. Individualan pristup djetetu omogućuje aktivno izgrađivanje novih znanja na temelju postojećih. Postojeća znanja razlikuju se od djeteta do djeteta, kao i načini na koje djeca dolaze do odgovora koji ih zanimaju. Zato je važno djeci ponuditi različite vrste poticaja i aktivnosti koje će zadovoljiti njihove različite interese. Jedan od načina na koji se može njegovati dječja urođena znatiželja i motiviranost za učenje je omogućavanje aktivnog bavljenja prirodoslovljem kroz istraživanje i eksperimentiranje. Dijete od rođenja istražuje svijet oko sebe, a prirodoslovlje, kao dio tog svijeta, za dijete predstavlja nešto mistično i interesantno, što ga potiče na promatranje, eksperimentiranje, donošenje hipoteza i zaključaka na temelju vlastite aktivnosti. Na taj način dijete gradi znanje koje za njega ima svrhu i smisao. U radu se iznose suvremeni pedagoški stavovi vezani uz način učenja djeteta, kao i načini na koji se dijete može uvesti u svijet prirodoslovlja kroz različite vrste istraživačkih aktivnosti. Ključne riječi: prirodoslovlje, aktivno učenje, istraživanje, eksperimentiranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Badurina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Badurina, Petra
Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti // Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić Izet, Hasanagić Anela (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenivi, 2012. str. 106-107 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Badurina, P. (2012) Upoznavanje predškolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istraživačke aktivnosti. U: Pehlić Izet, H. (ur.)Teorija i praksa ranog odgoja.
@article{article, author = {Badurina, Petra}, editor = {Pehli\'{c} Izet, H.}, year = {2012}, pages = {106-107}, keywords = {prirodoslvlje, aktivno u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, eksperimentiranje}, title = {Upoznavanje pred\v{s}kolskog djeteta s prirodoslovljem kroz istra\v{z}iva\v{c}ke aktivnosti}, keyword = {prirodoslvlje, aktivno u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, eksperimentiranje}, publisher = {Odsjek za pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedago\v{s}kog fakulteta Univerziteta u Zenivi}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Badurina, Petra}, editor = {Pehli\'{c} Izet, H.}, year = {2012}, pages = {106-107}, keywords = {natural sciences, active learning, exploration, experimentation}, title = {Introducing natural sciences to preschool child through exploratory activities}, keyword = {natural sciences, active learning, exploration, experimentation}, publisher = {Odsjek za pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedago\v{s}kog fakulteta Univerziteta u Zenivi}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font