Pregled bibliografske jedinice broj: 656571
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE // Pedagogija, 25 (1990), 2; 153-174 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 656571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE
(EDUCATION AS A SUBJECT PEDAGOGIC COGNITION)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Pedagogija (0031-3807) 25
(1990), 2;
153-174
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; fenomenološki pristup; empirijsko analitički pristup
(education; phenomenological acces; empirical - analytical acces)
Sažetak
Ovim radom autorica započinje znanstvenu analizu kategorijalnog pedagogijskog aparata (koju nastavlja nizom kasnije objavljenih radova). Na temelju analize definicija i određenja pojma ˝odgoj˝ u europskom pedagogijskom diskursu identificirane su četiri semantičke varijante odnosno četiri različita koncepta odgoja, koja pripadaju različitim pedagogijskim tradicijama i različitim razinama govora o odgoju: praktičnoj, filozofijskoj i znanstveno-istraživačkoj. Doprinos rada je u opisu i objašnjenju razloga terminološke zbrke u pedagogiji i u afirmiranju potrebe da se odgoj promatra kao kategorijalni pojam koji u različitim teorijskim konceptima nužno ima različita određenja, ali pri tom temeljno značenje (identitet pojma) ne smije biti doveden u pitanje. Obrazložene su semantičke varijante pojma ˝odgoj˝: odgoj - socijalna djelatnost, odgoj - rezultat (stanje razvoja osobnosti), i odgoj - proces (individualni proces razvoja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija