Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656571

ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE


Bašić, Slavica
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE // Pedagogija, 25 (1990), 2; 153-174 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 656571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE
(EDUCATION AS A SUBJECT PEDAGOGIC COGNITION)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Pedagogija (0031-3807) 25 (1990), 2; 153-174

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odgoj; fenomenološki pristup; empirijsko analitički pristup
(education; phenomenological acces; empirical - analytical acces)

Sažetak
Ovim radom autorica započinje znanstvenu analizu kategorijalnog pedagogijskog aparata (koju nastavlja nizom kasnije objavljenih radova). Na temelju analize definicija i određenja pojma ˝odgoj˝ u europskom pedagogijskom diskursu identificirane su četiri semantičke varijante odnosno četiri različita koncepta odgoja, koja pripadaju različitim pedagogijskim tradicijama i različitim razinama govora o odgoju: praktičnoj, filozofijskoj i znanstveno-istraživačkoj. Doprinos rada je u opisu i objašnjenju razloga terminološke zbrke u pedagogiji i u afirmiranju potrebe da se odgoj promatra kao kategorijalni pojam koji u različitim teorijskim konceptima nužno ima različita određenja, ali pri tom temeljno značenje (identitet pojma) ne smije biti doveden u pitanje. Obrazložene su semantičke varijante pojma ˝odgoj˝: odgoj - socijalna djelatnost, odgoj - rezultat (stanje razvoja osobnosti), i odgoj - proces (individualni proces razvoja).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE // Pedagogija, 25 (1990), 2; 153-174 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bašić, S. (1990) ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE. Pedagogija, 25 (2), 153-174.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1990}, pages = {153-174}, keywords = {odgoj, fenomenolo\v{s}ki pristup, empirijsko analiti\v{c}ki pristup}, journal = {Pedagogija}, volume = {25}, number = {2}, issn = {0031-3807}, title = {ODGOJ KAO PREDMET PEDAGOGIJSKE SPOZNAJE}, keyword = {odgoj, fenomenolo\v{s}ki pristup, empirijsko analiti\v{c}ki pristup} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1990}, pages = {153-174}, keywords = {education, phenomenological acces, empirical - analytical acces}, journal = {Pedagogija}, volume = {25}, number = {2}, issn = {0031-3807}, title = {EDUCATION AS A SUBJECT PEDAGOGIC COGNITION}, keyword = {education, phenomenological acces, empirical - analytical acces} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font