Pregled bibliografske jedinice broj: 656566
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole // ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 360-366 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 656566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole
(A FREE SCHOOL AND TEACHER AUTONOMY: Anthropological legitimisation of the example of the Waldorf School)
Autori
Bašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 360-366
ISBN
953-6134-47-0
Skup
Četvrti sabor pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem ˝Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog školstva˝
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
škola; školska autonomija; pedagoška autonomija; alterntivne i slobodne škole
(school; school autonomy; pedagogical autonomy; alternative school)
Sažetak
U međunarodnoj raspravi o obrazovanju za budućnost i obrazovanju u budućnosti dominira tema ˝kvalitetna škola˝. Spoznalo se da individualni školski uspjeh mnogo manje ovisi o obliku školskog sustava, a mnogo više o posebnosti svake škole, o njezinu individualitetu. OECD je 1989. godine objavio dokument ˝Schools and Quality˝- sažetak međunarodne rasprave koja je ukazala da osnovna obilježja kvalitetne škole treba tražiti u području sve veće autonomije učitelja i škole. Otvorena mogućnost pedagoške autonomije obvezuje struku na samoprocjenu motiviranosti i kompetentnosti za autonomiju i s njom usko povezani pedagoški pluralizam. Ovaj se rad bavi pitanjem legitimiranja školske autonomije u tradiciji waldorfske pedagogije koja je autonomiju učitelja i škole uspostavila kao uspostavni element pedagoškog koncepta i regulativno načelo školskog života. Nije nam nakana afirmirati neki model koji je prenosiv u suvremenu (državnu) školu, nego prije osvijetliti izvorni smisao školske autonomije i njezino mjesto u pojedinčevu razvitku i u razvitku društva, i u tom antropologijski utemeljenom konceptu pronaći poticaje, temeljna pravila (samo)upravljanja i pretpostavke za zdrav zajednički život u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija