Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656566

SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole


Bašić, Slavica
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole // ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 360-366 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 656566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole
(A FREE SCHOOL AND TEACHER AUTONOMY: Anthropological legitimisation of the example of the Waldorf School)

Autori
Bašić, Slavica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA / Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 360-366

ISBN
953-6134-47-0

Skup
Četvrti sabor pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem ˝Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog školstva˝

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
škola; školska autonomija; pedagoška autonomija; alterntivne i slobodne škole
(school; school autonomy; pedagogical autonomy; alternative school)

Sažetak
U međunarodnoj raspravi o obrazovanju za budućnost i obrazovanju u budućnosti dominira tema ˝kvalitetna škola˝. Spoznalo se da individualni školski uspjeh mnogo manje ovisi o obliku školskog sustava, a mnogo više o posebnosti svake škole, o njezinu individualitetu. OECD je 1989. godine objavio dokument ˝Schools and Quality˝- sažetak međunarodne rasprave koja je ukazala da osnovna obilježja kvalitetne škole treba tražiti u području sve veće autonomije učitelja i škole. Otvorena mogućnost pedagoške autonomije obvezuje struku na samoprocjenu motiviranosti i kompetentnosti za autonomiju i s njom usko povezani pedagoški pluralizam. Ovaj se rad bavi pitanjem legitimiranja školske autonomije u tradiciji waldorfske pedagogije koja je autonomiju učitelja i škole uspostavila kao uspostavni element pedagoškog koncepta i regulativno načelo školskog života. Nije nam nakana afirmirati neki model koji je prenosiv u suvremenu (državnu) školu, nego prije osvijetliti izvorni smisao školske autonomije i njezino mjesto u pojedinčevu razvitku i u razvitku društva, i u tom antropologijski utemeljenom konceptu pronaći poticaje, temeljna pravila (samo)upravljanja i pretpostavke za zdrav zajednički život u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole // ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 360-366 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bašić, S. (2003) SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole. U: Vrgoč, H. (ur.)ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {360-366}, keywords = {\v{s}kola, \v{s}kolska autonomija, pedago\v{s}ka autonomija, alterntivne i slobodne \v{s}kole}, isbn = {953-6134-47-0}, title = {SLOBODNA \v{S}KOLA I AUTONOMIJA U\v{C}ITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske \v{s}kole}, keyword = {\v{s}kola, \v{s}kolska autonomija, pedago\v{s}ka autonomija, alterntivne i slobodne \v{s}kole}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {360-366}, keywords = {school, school autonomy, pedagogical autonomy, alternative school}, isbn = {953-6134-47-0}, title = {A FREE SCHOOL AND TEACHER AUTONOMY: Anthropological legitimisation of the example of the Waldorf School}, keyword = {school, school autonomy, pedagogical autonomy, alternative school}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font