Pregled bibliografske jedinice broj: 656526
Utjecaj učenja praktičara na kvalitetu dječjeg učenja
Utjecaj učenja praktičara na kvalitetu dječjeg učenja // Dječji vrtić - mjesto učenja djece i odraslih / Babić Nada ; Redžep Borak Zora (ur.).
Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 2009. str. 69-73 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 656526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj učenja praktičara na kvalitetu dječjeg učenja
(The effect of preschool teacher's learning on the quality of childrens' learning)
Autori
Karković, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dječji vrtić - mjesto učenja djece i odraslih
/ Babić Nada ; Redžep Borak Zora - Osijek : Centar za predškolski odgoj Osijek, 2009, 69-73
ISBN
978-953-97823-6-6
Skup
Dječji vrtić - mjesto učenja djece i odraslih
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.05.2009. - 09.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kontinuirano učenje; otvorenost prema novim pedagoškim spoznajama; individualan pristup dječjem učenju; oblikovanje okruženja za učenje
(continuous learning; openness towards new pedagogical knowledge; individual approach to child's learning; desinging the space for learning)
Sažetak
Kvaliteta predškolske prakse te znanja i vještine koje djeca stječu u predškolskim ustanovama posljedica su obrazovanja praktičara, ali i njihovih osobnih uvjerenja i načina na koji doživljavaju dijete. Stajališta odraslih, vezana uz prostor, materijal i vrste dječjih aktivnosti, izravno utječu na način na koji djeca uče. Formalno obrazovanje praktičara (odgajatelja, pedagoga, psihologa …) pruža temeljne kvalifikacije potrebne za uvođenje u rad s djecom, međutim, ono nikako ne smije biti završen proces stjecanja znanja. Zbog brzine tehnološkog i znanstvenog razvoja i količine informacija i znanja, učenje, dakle, više ne može biti ograničeno na razdoblje formalnog obrazovanja, nego treba postati cjeloživotni proces učenja na radnome mjestu. Dječje učenje postaje kvalitetno i smisleno ako djeca imaju priliku samostalno rukovati materijalom s ciljem stjecanja vlastitih iskustava. Kvalitetna ponuda poticajnog materijala i okruženje oblikovano prema dječjim interesima, rezultat su razumijevanja načina na koji djeca uče, od strane praktičara, kao i individualnog pristupa djeci i pružanja iskustava za gradnju novog znanja na temelju njihovoga postojećeg znanja. Cilj ovoga rada je uputiti na potrebu kontinuiranog učenja svih djelatnika predškolske prakse i njegovog utjecaja na način i kvalitetu dječjeg učenja. Također se želi istaknuti da kvaliteta prakse uvelike ovisi o implicitnim stajalištima praktičara, vezanim uz odnos prema učenju i novostima, te poglavito uz njihovu sliku o djetetu. Ključne riječi: kontinuirano učenje, otvorenost prema novim pedagoškim spoznajama, individualan pristup dječjem učenju, oblikovanje okruženja za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija