Pregled bibliografske jedinice broj: 656518
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece // Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja Robert ; Klarin Mira ; Nenadić-Bilan Diana ; Vrsaljko Slavica ; Ivon Katarina ; Pehofer Johann ; Barić Ernest (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 357-365 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 656518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece
(Teachers' ability to create the space that suits the children's needs)
Autori
Karković, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja Robert ; Klarin Mira ; Nenadić-Bilan Diana ; Vrsaljko Slavica ; Ivon Katarina ; Pehofer Johann ; Barić Ernest - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008, 357-365
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razumijevanje dječjih potreba; promatranje prostora iz dječje perspektive; sposobnost procjene kvalitete prakse; sposobnost usvajanja novih vještina
(understanding childrens' needs; perception of space from children's perspective; ability to evaluate quality practice; ability to acquire new knowledge)
Sažetak
Način rada u većini predškolskih ustanova karakterizira prostor uređen u skladu sa stavovima odraslih, koji su uglavnom udaljeni od dječje perspektive i doživljaja prostora. Neprimjereno organizirane prostorne uvjete prati i neadekvatna ponuda materijala, koji se svodi na igre strogo podijeljene po dječjoj dobi. Također, procjena kvalitete i izgleda prostora vrši se kroz propisane, rigorozne i zastarjele standarde, umjesto kroz dječje oči i njihove potrebe. Posljedica takve organizacije prostora je nemogućnost djeteta da uči i istražuje na sebi primjeren i prirodan način, spontano i otkrivanjem. Cilj ovog rada je ukazati na kompetencije potrebne odgajatelju da njeguje i potiče razvoj djetetovih intelektualnih sposobnosti, koje se temelje na individualnoj interpretaciji određenog iskustva ; potiče dječju radoznalost, samostalnost i razvijanje individualnih sposobnosti i talenata ; pruža djeci priliku preuzimanja odgovornosti za svoj rad, postavljanje ciljeva i procjenu vlastitih postignuća. Za kompetentno i kvalitetno oblikovanje prostora odgajatelju je potreban širok spektar kompetencija: - kompetencija uočavanja interesa, postojećih znanja i vještina djece (ponuda potrebnog materijala - kompetencija poticanja djece na samostalne istraživačke aktivnosti - kompetencija dokumentiranja dječjeg napretka - kompetencija suradnje i timskog rada - kompetencija prakticiranja refleksivne prakse Navedeni stavovi usko su povezani i bitni za otvorenost prema suvremenim pedagoškim teorijama i metodama rada, kao i za usvajanje novih kompetencija i vještina potrebnih za unapređenje i razvoj pedagoške prakse. Ključne riječi: razumijevanje dječjih potreba, promatranje prostora iz dječje perspektive, sposobnost procjene kvalitete prakse, sposobnost usvajanja novih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija