Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656518

Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece


Karković, Petra
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece // Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja Robert ; Klarin Mira ; Nenadić-Bilan Diana ; Vrsaljko Slavica ; Ivon Katarina ; Pehofer Johann ; Barić Ernest (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 357-365 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 656518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece
(Teachers' ability to create the space that suits the children's needs)

Autori
Karković, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja Robert ; Klarin Mira ; Nenadić-Bilan Diana ; Vrsaljko Slavica ; Ivon Katarina ; Pehofer Johann ; Barić Ernest - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008, 357-365

ISBN
978-953-7237-40-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razumijevanje dječjih potreba; promatranje prostora iz dječje perspektive; sposobnost procjene kvalitete prakse; sposobnost usvajanja novih vještina
(understanding childrens' needs; perception of space from children's perspective; ability to evaluate quality practice; ability to acquire new knowledge)

Sažetak
Način rada u većini predškolskih ustanova karakterizira prostor uređen u skladu sa stavovima odraslih, koji su uglavnom udaljeni od dječje perspektive i doživljaja prostora. Neprimjereno organizirane prostorne uvjete prati i neadekvatna ponuda materijala, koji se svodi na igre strogo podijeljene po dječjoj dobi. Također, procjena kvalitete i izgleda prostora vrši se kroz propisane, rigorozne i zastarjele standarde, umjesto kroz dječje oči i njihove potrebe. Posljedica takve organizacije prostora je nemogućnost djeteta da uči i istražuje na sebi primjeren i prirodan način, spontano i otkrivanjem. Cilj ovog rada je ukazati na kompetencije potrebne odgajatelju da njeguje i potiče razvoj djetetovih intelektualnih sposobnosti, koje se temelje na individualnoj interpretaciji određenog iskustva ; potiče dječju radoznalost, samostalnost i razvijanje individualnih sposobnosti i talenata ; pruža djeci priliku preuzimanja odgovornosti za svoj rad, postavljanje ciljeva i procjenu vlastitih postignuća. Za kompetentno i kvalitetno oblikovanje prostora odgajatelju je potreban širok spektar kompetencija: - kompetencija uočavanja interesa, postojećih znanja i vještina djece (ponuda potrebnog materijala - kompetencija poticanja djece na samostalne istraživačke aktivnosti - kompetencija dokumentiranja dječjeg napretka - kompetencija suradnje i timskog rada - kompetencija prakticiranja refleksivne prakse Navedeni stavovi usko su povezani i bitni za otvorenost prema suvremenim pedagoškim teorijama i metodama rada, kao i za usvajanje novih kompetencija i vještina potrebnih za unapređenje i razvoj pedagoške prakse. Ključne riječi: razumijevanje dječjih potreba, promatranje prostora iz dječje perspektive, sposobnost procjene kvalitete prakse, sposobnost usvajanja novih vještina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Badurina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Karković, Petra
Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece // Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja Robert ; Klarin Mira ; Nenadić-Bilan Diana ; Vrsaljko Slavica ; Ivon Katarina ; Pehofer Johann ; Barić Ernest (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 357-365 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Karković, P. (2008) Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece. U: Bacalja Robert, Klarin Mira, Nenadić-Bilan Diana, Vrsaljko Slavica, Ivon Katarina, Pehofer Johann & Barić Ernest (ur.)Perspektive cjelživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja.
@article{article, author = {Karkovi\'{c}, Petra}, year = {2008}, pages = {357-365}, keywords = {razumijevanje dje\v{c}jih potreba, promatranje prostora iz dje\v{c}je perspektive, sposobnost procjene kvalitete prakse, sposobnost usvajanja novih vje\v{s}tina}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Sposobnost odgojitelja u oblikovanju prostora prema potrebama djece}, keyword = {razumijevanje dje\v{c}jih potreba, promatranje prostora iz dje\v{c}je perspektive, sposobnost procjene kvalitete prakse, sposobnost usvajanja novih vje\v{s}tina}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Karkovi\'{c}, Petra}, year = {2008}, pages = {357-365}, keywords = {understanding childrens' needs, perception of space from children's perspective, ability to evaluate quality practice, ability to acquire new knowledge}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Teachers' ability to create the space that suits the children's needs}, keyword = {understanding childrens' needs, perception of space from children's perspective, ability to evaluate quality practice, ability to acquire new knowledge}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font