Pregled bibliografske jedinice broj: 656502
Vizualna pomagala u ranom usvajanju leksika u engleskome kao stranom jeziku
Vizualna pomagala u ranom usvajanju leksika u engleskome kao stranom jeziku // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost ; Society and Language-multilingualism and multiculturalism / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 192-201 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 656502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna pomagala u ranom usvajanju leksika u engleskome kao stranom jeziku
(Visual Aid in Vocabulary Acquisition in Early Learning English as a Foreign Language)
Autori
Mikulec, Alenka ; Peček, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost ; Society and Language-multilingualism and multiculturalism
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 192-201
ISBN
978-953-7210-33-5
Skup
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost ; Society and Language-multilingualism and multiculturalism
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rano učenje engleskog jezika ; poučavanje leksika ; vizualna sredstva/pomagala ; kognitivni razvoj
(early English language learning ; vocabulary teaching ; visual aid ; cognitive development)
Sažetak
U nastavi stranoga jezika od izuzetne je važnosti stvoriti okruženje u kojem će unos podataka biti što veći kako bi proporcionalno tomu i usvojenost građe bila veća. U svezi s tim, posebice u ranom učenju stranoga jezika, važno je pravilno odabrati i koristiti nastavne materijale, sredstva i pomagala (prvenstveno sve oblike vizualnih sredstava) koja će pomoći učenicima pri usvajanju stranoga jezika, naročito pri konceptualizaciji i semantizaciji novog leksika. Budući da živimo u svijetu u kojem dominiraju vizualne poruke kojima su djeca svakodnevno izložena, pravilnim odabirom i uporabom vizualnih sredstava i pomagala (kao što su video, televizija, slike i stvarni objekti) kao i nastavnih aktivnosti, posebno namijenjenih mlađoj djeci, uvelike možemo olakšati proces usvajanja stranoga jezika u ranom učenju. Osim značaja vizualnih sredstava, relevantne su i spoznaje razvojne psihologije, prije svega Piagetova teorija kognitivnog razvoja, koje naglašavaju postojanje razlike kod djece s obzirom na dob, odnosno stupanj kognitivnog razvoja. Cilj istraživanja opisanog u ovom radu je provjera hipoteze da će vizualna sredstva, kao pomoć pri testiranju usvojenosti leksika engleskog kao stranoga jezika u ranom učenju, zbog razlika u stupnju kognitivnog razvoja, biti relevantnija djeci u drugom nego u četvrtom razredu osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je izvorni znanstveni rad. Rad je prethodno prezentiran na Trećem specijaliziranom znanstvenom skupu Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ- 3), koji je u sklopu 3.međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI - 2009), održan u Zadru 12.-13.11.2009.