Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656468

Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja


Petrović-Sočo, Biserka
Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja // Suvremeni tokovi u ranom djetinjstvu / Pehlić, Izet. ; Vejo, Edina. ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 57-74


CROSBI ID: 656468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja
(Reconceptualizing Croatian Early Education Curriculum)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni tokovi u ranom djetinjstvu

Urednik/ci
Pehlić, Izet. ; Vejo, Edina. ; Hasanagić, Anela

Izdavač
Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

Grad
Zenica

Godina
2012

Raspon stranica
57-74

ISBN
978-9958-697-24-1

Ključne riječi
kurikulum ranog odgoja i obrazovanja, dijete rane i predškolske dobi, humanizacija i demokratizacija međusobnih odnosa, stimulativno okruženje za učenje
(early childhood curriculum, young and preschool children, humanization and democratization of mutual relationship, stimulating learning environment)

Sažetak
U prvom dijelu se u radu prikazuje razvoj teorijskih modela hrvatskih kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja (kurikuluma u širem smislu) u razdoblju od 1971. do 2010. godine, to jest od biheviorističkih, visoko strukturiranih programa, do humanističko-razvojnih kurikuluma, utemeljenih na dječjim razvojnim i individualnim potrebama, interesima i pravima. Dok su raniji programi bili usmjereni na sadržaje poučavanja, to jest bili su adultocentrični, suvremeni kurikulumi polaze od djeteta i usmjereni su na njegove razvojne potencijale, jačanje samopouzdanja, izgrađivanje samopoštovanja i samoostvarenje djeteta. Drugi dio rada se u skladu sa suvremenom, humanističko-razvojnom koncepcijom kurikuluma fokusira na potrebu repozicioniranja uloge odgojitelja i djeteta, i demokratizacije njihova odnosa u odgojno-obrazovnom procesu kao osnovnih preduvjeta zajedničkog stvaranja kurikuluma u kojem će dijete biti subjekt učenja i (su)kreator svog znanja. Budući da se razina demokratičnosti odnosa među odgojiteljima i prema djeci, kao i stvaranja stimulativnog okruženja za učenje, bitno razlikuju od jednog do drugog vrtića, upitno je u kojoj će mjeri realni kurikulum pojedine predškolske ustanove (kurikulum u užem smislu) biti kongruentan s proklamiranim humanističko-razvojnim kurikulumom, odnosno kurikulumom u širem smislu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja // Suvremeni tokovi u ranom djetinjstvu / Pehlić, Izet. ; Vejo, Edina. ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 57-74
Petrović-Sočo, B. (2012) Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja. U: Pehlić, I., Vejo, E. & Hasanagić, A. (ur.) Suvremeni tokovi u ranom djetinjstvu. Zenica, Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, str. 57-74.
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2012}, pages = {57-74}, keywords = {kurikulum ranog odgoja i obrazovanja, dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, humanizacija i demokratizacija me\djusobnih odnosa, stimulativno okru\v{z}enje za u\v{c}enje}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja}, keyword = {kurikulum ranog odgoja i obrazovanja, dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, humanizacija i demokratizacija me\djusobnih odnosa, stimulativno okru\v{z}enje za u\v{c}enje}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica} }
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2012}, pages = {57-74}, keywords = {early childhood curriculum, young and preschool children, humanization and democratization of mutual relationship, stimulating learning environment}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Reconceptualizing Croatian Early Education Curriculum}, keyword = {early childhood curriculum, young and preschool children, humanization and democratization of mutual relationship, stimulating learning environment}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font