Pregled bibliografske jedinice broj: 656467
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju?
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju? // Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš Branimir (ur.).
Split: Nomen Nostrum Mudnić, 2012. str. 101-115
CROSBI ID: 656467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura vrtića - prepreka ili poticaj razvoju?
(Kindergarten Culture - an Obstacle or an Incetive to the Development?)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prema kulturi (samo)vrjednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Mendeš Branimir
Izdavač
Nomen Nostrum Mudnić
Grad
Split
Godina
2012
Raspon stranica
101-115
ISBN
978-953-57365-0-9
Ključne riječi
kultura vrtića, međuovisnost kurikuluma, kulture i institucijskoga konteksta ustanove, socijalno učenje djece i odraslih, promjene i razvoj
(kindergarten culture, interdepedence of curriculum, cultural and institutional context of institutions, social learning in children and adults, changes and development)
Sažetak
U radu se određuje kultura vrtića kao dinamična ukupnost zajedničkih vrijednosti, uvjerenja, normi, rituala, navika i ponašanja odraslih o kojima velikim dijelom ovisi način na koji se u vrtiću radi. Potom se propituje složena međuovisnost kulture, kvalitete kurikuluma i institucijskog konteksta. Ukoliko se u ustanovi godinama replicira ustaljena kultura i ne unose promjene, ona stagnira kao i kvaliteta učenja i življenja djece i odraslih u njoj. Izostaje zajedničko stvaranje kurikuluma, unapređivanje institucijskoga konteksta za socijalno, interakcijsko učenje i sukonstrukciju znanja kroz demokratski dijalog, pa takva tradicionalna, izolacijska kultura postaje preprekom razvoju vrtića. Tamo gdje se cijeni otvorenost i tolerantnost, njeguje kultura simetričnih interpersonalnih odnosa i sposobnost refleksije i samorefleksije prakse prevladava ozračje za mijenjanje i unaprjeđivanje kulture. U tim ustanovama provode se akcijska istraživanja s ciljem podizanja kvalitete kurikuluma i institucijskoga konteksta i na uljuđen se način dopušta razvoj svakog člana vrtića. Takve ustanove imaju dinamičnu, tranformacijsku kulturu koja omogućuje i potiče promjene i razvoj. U njima se poučavanje preusmjerava na kontinuirano suradničko učenje, autokracija u demokraciju, a rutinsko se življenje podiže na metarazinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija