Pregled bibliografske jedinice broj: 656417
STRATEGIJE AKTIVNOG UČENJA U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
STRATEGIJE AKTIVNOG UČENJA U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA, 2011., postdiplomski specijalisticki, Učiteljski fakultet, ZAGREB
CROSBI ID: 656417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STRATEGIJE AKTIVNOG UČENJA U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
(Active learning strategies in science and social studies teaching)
Autori
Škrlin, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
ZAGREB
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2011
Stranica
106
Mentor
Nada Vijtiuk
Ključne riječi
aktivno učenje; osnovna škola; tradicionalna i suvremena nastava; nastava Prirode i društva
(active learning; primary school; traditional and modern teaching; science and social studies teaching)
Sažetak
Tradicionalno organizirana nastava koja je usmjerena na nastavnika i nastavni proces nastoji se zamijeniti suvremeno organiziranom nastavom. U takvoj je nastavi učenik subjekt odgojno- obrazovnog procesa. Suvremena koncepcija obrazovanja naglašava raznolikost izbora sadržaja i pristupa učenju i poučavanju strategijama aktivnog učenja. Takve strategije učenja osiguravaju aktivno, bolje i trajnije usvajanje znanja, razvijaju istraživačke kompetencije, ali i kompetencije samostalnog i suradničkog učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 učenika četvrtog razreda i 40 učitelja Osnovne škole Bistra. Dobiveni podaci obrađeni su deskriptivnim metodama, parametrijskom i neparametrijskom statistikom. U istraživanju kojeg je provela autorica ovog rada dokazan je bolji uspjeh učenika poučavanih strategijama aktivnog učenja od učenika poučavanih frontalnom nastavom u rezultatima na zadacima objektivnog tipa. Ispitivanje mišljenja učenika pokazalo je da učenici više vole raditi i učiti metodama aktivnog učenja. Rezultati ispitivanja mišljenja učitelja pokazali su priklonjenost suvremenim metodama u radu, a rezultati o korištenju suvremenih i tradicionalnih metoda pokazali su podjednaku upotrebu i jednih i drugih metoda. Postoji potreba upućivanja učitelja na prednosti strategija aktivnog učenja i poučavanja kako bi buduća istraživanja pokazala rezultate usmjerene prema većoj upotrebi suvremenih metoda u radu. Strategijama aktivnog učenja osigurat će se kvalitetniji i učinkovitiji odgojno-obrazovni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Nada Vijtiuk
(mentor)