Pregled bibliografske jedinice broj: 656415
MIŠLJENJA UČENIKA I NASTAVNIKA O VAŢNOSTI NEKIH ASPEKATA POUČAVANJA U NASTAVI BIOLOGIJE U SREDNJOJ ŠKOLI
MIŠLJENJA UČENIKA I NASTAVNIKA O VAŢNOSTI NEKIH ASPEKATA POUČAVANJA U NASTAVI BIOLOGIJE U SREDNJOJ ŠKOLI, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, ZAGREB
CROSBI ID: 656415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MIŠLJENJA UČENIKA I NASTAVNIKA O VAŢNOSTI NEKIH ASPEKATA POUČAVANJA U NASTAVI BIOLOGIJE U SREDNJOJ ŠKOLI
(Students and Teachers opinions of teaching aspects importance in Science education)
Autori
Kovačević, Mihajla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
ZAGREB
Datum
01.11
Godina
2011
Stranica
55
Mentor
Nada Vijtiuk
Ključne riječi
uĉenik; nastavnik; zadaci nastave biologije; tradicionalna nastava; suvremena nastava; aspekti pouĉavanja
(student; teacher; biology teaching assignments; traditional teaching; modern teaching; aspects of teaching)
Sažetak
Suvremeno društvo u kojem ţivimo pod velikim je utjecajem razliĉitih socijalnih i znanstveno- tehnoloških promjena i dostignuća. Da bi pojedinac mogao pratiti takve promjene i da bi se mogao uspješno integrirati u moderno društvo, potrebno ga je osposobiti za takvo što. Moţemo zakljuĉiti da se i škola, sukladno tomu, nalazi pred velikim izazovima budućnosti, a moći će se nositi jedino ukoliko će se mijenjati i osuvremenjivati. Dakle, veliku pozornost potrebno je posvetiti kvalitetnom usvajanju sadrţaja unutar odgojno-obrazovnog procesa jer tako uĉenicima osiguravamo trajna i svrsishodna znanja. Prema tomu, potrebno je napraviti veliki iskorak iz okvira tradicionalne škole prema suvremenoj, tj. onoj koja uĉenika stavlja u centar odgojno-obrazovnog procesa, koja ga osposobljava za cjeloţivotno uĉenje. U skladu s takvim trendovima i potrebama jest i tema ovog istraţivanja kojim se ispitalo mišljenje uĉenika i nastavnika o vaţnosti nekih aspekata pouĉavanja u nastavi biologije u srednjoj školi. Rezultati istraţivanja upućuju na to kako su u nastavi biologije još uvijek prisutni tradicionalni oblici pouĉavanja. Unatoĉ tomu, raduje nas ĉinjenica kako su ispitanici pokazali izrazitu homogenost u većini mišljenja glede onih aspekata pouĉavanja koja odlikuju suvremeni oblik nastave, tj. škole. Dakle, moţemo zakljuĉiti kako postoje temelji za poboljšanje kvalitete nastave biologije primjenom suvremenih metoda i oblika pouĉavanja koji kod uĉenika pospješuju motiviranost, zainteresiranost za nastavu biologije, pomaţu u razvijanju njihovih sposobnosti i vještina, te pridonose lakšem i brţem usvajanju trajnih i kvalitetnih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija