Pregled bibliografske jedinice broj: 656278
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 656278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi
(Prevalence and causes of private lessons (instruction) in elementary school)
Autori
Klinger, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2011
Stranica
96
Mentor
Bežen, Ante
Ključne riječi
Nastavni plan i program; nastavni predmeti; obrazovna postignuća; nastava; ocjenjivanje; instrukcije (poduka)
(Curriculum; subjects; educational achievement; teaching; assessment; instruction (teaching))
Sažetak
Privatna poduka, instrukcije, pomoć pri učenju obično se shvaća kao potpora ispunjavanju školskih obveza. Privatna poduka je definirana (Jokić i Dedić, 2007) kao dodatna poduka iz nastavnih predmeta koju pruža privatni poučavatelj za novčanu naknadu, a prisutne su na svim obrazovnim razinama. Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) propisani su obvezni nastavni predmeti unutar kojih su određene teme, ključni pojmovi i obrazovna postignuća. Učenici ni u jednom nastavnom predmetu ne uče sve spoznaje znanosti, nego samo izbor koje određuje Nastavni plan i program za osnovnu školu (Bežen, 2008). Važnost odgojno-obrazovnih strategija u nastavi i socijalnih oblika rada u artikulaciji nastave Bognar i Matijević (2002) ističu kao važan preduvjet uspješnosti učenika u obrazovnome procesu. Matijević (2004) definira ocjenjivanje kao pridruživanje određene ocjene za ostvarene rezultate učenika, odnosno razvrstavanje učenika u određene kategorije prema postignućima u učenju i dogovorenim kriterijima. Nezadovoljstvo ocjenom jedan od ključnih razloga za korištenjem privatne poduke (instrukcija). U istraživanju je sudjelovalo 1158 učenika 7. i 8. razreda iz 14 osnovnih škola različitih županija RH. Tijekom ispitivanja željeli smo utvrditi koriste li učenici sedmih i osmih razreda osnovne škole pomoć privatnih instrukcija u svladavanju propisanih obrazovnih postignuća iz hrvatskog jezika, matematike, fizike i kemije te kakav je način poučavanja tih predmeta, tradicionalan ili suvremen. Utvrđeno da čak 45% učenika osnovne škole u RH koristi privatnu poduku (instrukcije). Učenici osnovnih škola najčešće odlaze na instrukcije iz matematike, a potom iz kemije, fizike i hrvatskoga jezika. Nema statistički značajne razlike u odlasku na instrukcije ovisno o percepciji tradicionalnosti i suvremenosti u poučavanju pojedinih nastavnih predmeta. Razlozi odlazaka na instrukcije su potreba za nadopunjavanjem znanja, priprema za gimnaziju tj. srednju školu i nerazumljivost nastavnih tema. Većina učenika ne bi izostavili ni jednu temu iz Nastavnoga plana i programa, ali postoji statistički značajan broj učenika koji bi neke teme u nastavnim predmetima izostavili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija