Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656278

Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi


Klinger, Ljiljana
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 656278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi
(Prevalence and causes of private lessons (instruction) in elementary school)

Autori
Klinger, Ljiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2011

Stranica
96

Mentor
Bežen, Ante

Ključne riječi
Nastavni plan i program; nastavni predmeti; obrazovna postignuća; nastava; ocjenjivanje; instrukcije (poduka)
(Curriculum; subjects; educational achievement; teaching; assessment; instruction (teaching))

Sažetak
Privatna poduka, instrukcije, pomoć pri učenju obično se shvaća kao potpora ispunjavanju školskih obveza. Privatna poduka je definirana (Jokić i Dedić, 2007) kao dodatna poduka iz nastavnih predmeta koju pruža privatni poučavatelj za novčanu naknadu, a prisutne su na svim obrazovnim razinama. Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) propisani su obvezni nastavni predmeti unutar kojih su određene teme, ključni pojmovi i obrazovna postignuća. Učenici ni u jednom nastavnom predmetu ne uče sve spoznaje znanosti, nego samo izbor koje određuje Nastavni plan i program za osnovnu školu (Bežen, 2008). Važnost odgojno-obrazovnih strategija u nastavi i socijalnih oblika rada u artikulaciji nastave Bognar i Matijević (2002) ističu kao važan preduvjet uspješnosti učenika u obrazovnome procesu. Matijević (2004) definira ocjenjivanje kao pridruživanje određene ocjene za ostvarene rezultate učenika, odnosno razvrstavanje učenika u određene kategorije prema postignućima u učenju i dogovorenim kriterijima. Nezadovoljstvo ocjenom jedan od ključnih razloga za korištenjem privatne poduke (instrukcija). U istraživanju je sudjelovalo 1158 učenika 7. i 8. razreda iz 14 osnovnih škola različitih županija RH. Tijekom ispitivanja željeli smo utvrditi koriste li učenici sedmih i osmih razreda osnovne škole pomoć privatnih instrukcija u svladavanju propisanih obrazovnih postignuća iz hrvatskog jezika, matematike, fizike i kemije te kakav je način poučavanja tih predmeta, tradicionalan ili suvremen. Utvrđeno da čak 45% učenika osnovne škole u RH koristi privatnu poduku (instrukcije). Učenici osnovnih škola najčešće odlaze na instrukcije iz matematike, a potom iz kemije, fizike i hrvatskoga jezika. Nema statistički značajne razlike u odlasku na instrukcije ovisno o percepciji tradicionalnosti i suvremenosti u poučavanju pojedinih nastavnih predmeta. Razlozi odlazaka na instrukcije su potreba za nadopunjavanjem znanja, priprema za gimnaziju tj. srednju školu i nerazumljivost nastavnih tema. Većina učenika ne bi izostavili ni jednu temu iz Nastavnoga plana i programa, ali postoji statistički značajan broj učenika koji bi neke teme u nastavnim predmetima izostavili.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bežen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Klinger, Ljiljana
Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Klinger, L. (2011) 'Raširenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj školi', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Klinger, Ljiljana}, year = {2011}, pages = {96}, keywords = {Nastavni plan i program, nastavni predmeti, obrazovna postignu\'{c}a, nastava, ocjenjivanje, instrukcije (poduka)}, title = {Ra\v{s}irenost i uzroci privatne poduke (instrukcija) u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {Nastavni plan i program, nastavni predmeti, obrazovna postignu\'{c}a, nastava, ocjenjivanje, instrukcije (poduka)}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Klinger, Ljiljana}, year = {2011}, pages = {96}, keywords = {Curriculum, subjects, educational achievement, teaching, assessment, instruction (teaching)}, title = {Prevalence and causes of private lessons (instruction) in elementary school}, keyword = {Curriculum, subjects, educational achievement, teaching, assessment, instruction (teaching)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font