Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656248

Longitudinalno praćenje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda
Longitudinalno praćenje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // XVIII. dani psihologije u Zadru, Sažeci radova / Penezić, Z., Ćubela Adorić, V., Ombla, J., Slišković, A., Sorić, I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 100-100 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 656248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Longitudinalno praćenje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji
(Longitudinal study of metacognition and text comprehension in early adolescence)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVIII. dani psihologije u Zadru, Sažeci radova / Penezić, Z., Ćubela Adorić, V., Ombla, J., Slišković, A., Sorić, I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 100-100

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup, XVIII. dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metakognitivno znanje; sažimanje; razumijevanje teksta
(metacognitive knowledge; summarization; text comprehension)

Sažetak
Rana adolescencija je ključno razdoblje za razvoj metakognicije u čitanju. Međutim, postoji samo nekoliko istraživanja koje su longitudinalno pratila razvoj metakognicije vezane uz čitanje i njen odnos s razumijevanjem teksta u tom razdoblju. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se grupe učenika sa specifičnim obrascima vještine sažimanja , metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i razumijevanja teksta, koje su dobivene klaster analizom u 4. razredu OŠ u tim varijablama u 6. i 8. razredu. Također smo željeli istražiti stabilnost dobivenih klasterskih struktura i promjene u pripadnosti pojedinim grupama od 4. do 8. razreda. Metakognitivno znanje procjenjeno je pomoću 14 pitanja višestrukog izbora, koja od učenika traže da odaberu odgovarajuće strategije čitanja u danoj situaciji. U zadatku sažimanja učenici su bili zamoljeni da sažmu glavne ideje iz ulomaka teksta. Razumijevanje teksta procijenjeno je na jednom pripovijednom i jednom informativnom tekstu. K-means klaster analizom utvrđene su četiri skupine učenika u 4. razredu. Skupina učenika koji dobro razumiju tekst imala je iznadprosječno metakognitivno znanje i vještinu sažimanja. Skupina učenika koji loše razumiju imala je ispodprosječno metakognitivno znanje i vještinu sažimanja. Od dvije skupine učenika s prosječnim razumijevanjem jedna je grupa imala iznadprosječno metakognitivno znanje, ali ispodprosječnu vještinu sažimanja, dok je suprotan obrazac utvrđen u drugoj skupini. Rezultati su pokazali da razlike u metakogniciji i razumijevanju teksta dobivene između skupina u 4. razredu nisu bile toliko uočljive u 6. i 8. razredu. Između učenika s prosječnim i dobrim razumijevanjem nije utvrđena razlika niti u jednoj od ispitivanih varijabli u drugom i trećem mjerenju. Međutim, skupina učenika s lošim razumijevanjem i dalje je imala najniže razultate u odnosu na ostale skupine i značajno se razlikovala u metakogniciji od učenika s dobrim razumijevanjem. Sve su skupine poboljšale metakognitivno znanje od 4. do 6. razreda, ali ne i od 6. do 8. razreda. Analiza pripadnosti klasterima pokazala je da većina učenika s dobrim razumijevanjem održava isti pozitivan metakognitivni uzorak u osmom razredu, dok su dvije skupine s prosječnim razumijevanjem i skupina s lošim razumijevanjem pokazale manje stabilne obrasce. Većina prelazaka učenika iz skupine u skupinu bila je prema pozitivnijim metakognitivnim obrascima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda
Longitudinalno praćenje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // XVIII. dani psihologije u Zadru, Sažeci radova / Penezić, Z., Ćubela Adorić, V., Ombla, J., Slišković, A., Sorić, I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 100-100 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S., Rončević Zubković, B. & Pahljina-Reinić, R. (2012) Longitudinalno praćenje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji. U: Penezić, Z., Ćubela Adorić, V., Ombla, J., Slišković, A., Sorić, I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.)XVIII. dani psihologije u Zadru, Sažeci radova.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2012}, pages = {100-100}, keywords = {metakognitivno znanje, sa\v{z}imanje, razumijevanje teksta}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Longitudinalno pra\'{c}enje promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji}, keyword = {metakognitivno znanje, sa\v{z}imanje, razumijevanje teksta}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2012}, pages = {100-100}, keywords = {metacognitive knowledge, summarization, text comprehension}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Longitudinal study of metacognition and text comprehension in early adolescence}, keyword = {metacognitive knowledge, summarization, text comprehension}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font