Pregled bibliografske jedinice broj: 656170
Interes, učenje i postignuće u akademskom okruženju: uloga vrijednosti zadatka, ciljeva postignuća, i strategija učenja
Interes, učenje i postignuće u akademskom okruženju: uloga vrijednosti zadatka, ciljeva postignuća, i strategija učenja // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 35-36 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 656170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interes, učenje i postignuće u akademskom okruženju: uloga vrijednosti zadatka, ciljeva postignuća, i strategija učenja
(Interest, learning and achievement in academic settings: The role of task values, achievement goals and learning strategies)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 35-36
Skup
1. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osobni i situacijski interes; vrijednost zadatka; ciljevi postignuća; strategije učenja; postignuće
(individual and situational interest; task value; achievement goals; learning strategies; achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između osobnog i situacijskog interesa i njihovu ulogu u učenju i postignuću. Nastojalo se utvrditi prediktore razvoja interesa, usvajanja ciljeva postignuća, upotrebe strategija učenja i akademskog postignuća studenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 117 studenata uključenih u kolegij Edukacijska psihologija u okviru modula za stjecanje nastavničkih kompetencija. Na početku kolegija prikupljene su mjere predznanja, dispozicijskog interesa, vrijednosti kolegija, očekivane samodjelotvornosti i težine kolegija, te ciljnih orijentacija, a sredinom i po završetku kolegija mjere situacijskog interesa, vrijednosti kolegija, percipirane samodjelotvornosti i težine kolegija, upotrebe strategija učenja i postignuća. Mjera usvojenih ciljeva postignuća prikupljena je sredinom kolegija. Interes i usvojeni ciljevi postignuća ispitani su prilagođenim skalama korištenim u istraživanju Harackiewicz i sur. (2008). Za procjenu vrijednosti kolegija, samodjelotvornosti i strategija učenja korištene su skale iz Upitnika motiviranih strategija za učenje (MSLQ ; Pintrich i sur., 1993). Osobne ciljne orijentacije procijenjene su skalama ciljnih orijentacija iz upitnika Komponente samoreguliranog učenja (CSRL ; Niemivirta, 1998). Za procjenu predznanja sastavljeno je 20 zadataka višestukog izbora, a kao mjere akademskog postignuća korišteni su ocjenski bodovi na međuispitima sredinom i pred kraj semestra, te ukupan broj ostvarenih ocjenskih bodova na kolegiju. Prikupljeni podaci analizirani su nizom hijerarhijskih regresijskih analiza s predznanjem uključenim u prvom koraku. Zbog visoke povezanosti interesa i vrijednosti kolegija u sva tri mjerenja, kao i zbog nemogućnosti njihova razlikovanja na temelju faktorske analize, korištena je jedinstvena mjera vrijednosti kolegija koja odražava percepciju kolegija u terminima interesa, korisnosti i važnosti. Utvrđeno je da studenti tijekom trajanja kolegija iskazuju stabilnu razinu percipirane vrijednosti kolegija. Početna percepcija vrijednosti predicira vrijednosti prije prvog međuispita, a vrijednost iskaazna sredinom kolegija, vrijednosti na kraju semestra. Početna vrijednost kolegija pokazala se prediktorom usvajanja ciljeva učenja, a usvojeni ciljevi učenja značajnim prediktorom vrijednosti sredinom kolegija i povrh razina vrijednosti na početku kolegija. Usvojeni ciljevi učenja i izvedbe pokazali su se prediktorima upotrebe dubinskih strategija učenja. Prediktorom strategije ponavljanja pokazali su se samo usvojeni ciljevi izvedbe. Upotreba strategije ponavljanja pokazala se prediktorom postignuća na međuispitu pri kraju kolegija, povrh predznanja i postignuća na prvom međuispitu. Utvrđeni longitudinalni odnosi upućuju na značaj osiguravanja vanjske podrške studentima u razvoju percepcije vrijednosti akademskih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)