Pregled bibliografske jedinice broj: 656166
Koncepcijske razlike među aktualnim početnicama za učenje hrvatskoga jezika s obzirom na oblikovanje udžbeničkih cjelina i slijed slova
Koncepcijske razlike među aktualnim početnicama za učenje hrvatskoga jezika s obzirom na oblikovanje udžbeničkih cjelina i slijed slova, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 656166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepcijske razlike među aktualnim početnicama za učenje hrvatskoga jezika s obzirom na oblikovanje udžbeničkih cjelina i slijed slova
(Conceptual differences between current spelling books for Croatian language considering shaping of the texbooks units and lessons and order of letters)
Autori
Rončević, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.11
Godina
2011
Stranica
110
Mentor
Bežen, Ante
Ključne riječi
hrvatski jezik; početno čitanje i pisanje; početnica; standardi u početnom čitanju i pisanju; grafem
(Croatian language; initial reading and writing; spelling book; standards in the initial reading and writing; a grapheme)
Sažetak
Početno čitanje i pisanje posebno je nastavno područje nastavnog predmeta Hrvatski jezik u prvom razredu osnovne škole i osnova je za nastanak početnice. Početnica je prvi udžbenik koji uvodi učenike u početno čitanje i pisanje te mora zadovoljavati znanstvene, didaktičko-psihološke, metodičke, jezične, estetske i tehničke udžbeničke standarde. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja koncepcijskih razlika aktualnih početnica za prvi razred osnovne škole u pojedinim elementima početnog čitanja i pisanja: razgranatosti udžbeničkog kompleta, oblikovanju udžbeničkih cjelina i jedinica, redoslijedu učenja tiskanih i pisanih slova, broju slova u udžbeničkoj jedinici, vrsti i veličini slova, predstavljanju slova i uputama za pisanje, crtovlju te strukturi slova. Komparativna analiza provedena je na uzorku triju početnica korištenih u školskoj godini 2010./2011. Dobiveni rezultati dali su uvid u razlike i sličnosti u početnicama i omogućili identificiranje elemenata koje treba uvesti kao standard u početnom čitanju i pisanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija