Pregled bibliografske jedinice broj: 656039
Psihodrama terapijskih metafora
Psihodrama terapijskih metafora // 2. seminar kreativne psihofarmakoterapije shizofrenije (s međunarodnim sudjelovanjem)
Osijek, Hrvatska, 2012. (demonstracija, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 656039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihodrama terapijskih metafora
(Therapeutic metaphors in psychodrama)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra ; Jakovljević, Miro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. seminar kreativne psihofarmakoterapije shizofrenije (s međunarodnim sudjelovanjem)
/ - , 2012
Skup
2. seminar kreativne psihofarmakoterapije shizofrenije (s međunarodnim sudjelovanjem)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.03.2012. - 31.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihoterapijske metafore; psihodrama; psihoterapija
(psychotherapeutic metaphors; psychodrama; psychotherapy)
Sažetak
Psihodrama je akcijska forma grupne i individualne psihoterapije. U prisutnosti terapeuta i članova grupe od bolesnika zahtijeva igranje uloga iz svakodnevnoga života i to bez zadanog dramskog teksta, a na način na koji ih doživljava bolesnik. Scensko stvaranje i „kao da“ psihodramska igra dobra su platforma za očitovanje čovjekova intrapsihičkoga svijeta. Veoma slični mehanizmi pretvaranja, sažimanja i pomicanja elemenata iz realnoga života egzistiraju i u formiranju simptoma različitih psihičkih bolesti i poremećaja, zbog čega je scenskom ekspresijom omogućen izravniji prodor u bolesnikov konfliktni intrapsihički svijet. Kako bi se još pojačali i naglasili osjećaji te stekao uvid u psihodrami se često rabi i alegorijsko, slikovito izražavanje u metaforama, pa se psihodramski proces primjerice može smatrati „povijesnim“ ili „detektivskim istraživanjem“ ili pak „procesom kompjuterskoga reprogramiranja“. Također, može se ilustrirati i jednom od najpoznatijih dramskih metafora Williama Shakespearea u kojoj Jacques, lik iz komedije „Kako vam drago“ melankolično izjavljuje: „Život je pozornica, a svi muškarci i žene na njoj samo su igrači“. Na taj se način i psihodramski seting oslanja na ovu poznatu usporedbu, a svaka odigrana metafora prerasta u posebni metajezik analogan jeziku simptoma bolesti. Pritom protagonist zajedno sa psihodramskim direktorom rabi metafore gotovo kao živi objekt, i to ponajprije kako bi facilitirao akciju, pospješio učenje i razumijevanje problema, unaprijedio kreativnost, ponudio ekspanziju protagonistove uloge i u konačnici otvorio izravniji put imaginaciji i emocijama u psihodrami.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb