Pregled bibliografske jedinice broj: 655976
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 463-476
CROSBI ID: 655976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija
(Autonomy preschool teachers and strengthening their competencies)
Autori
Šagud, Mirjana ; Jurčević-Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni tokovi u ranom odgoju
Urednik/ci
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Izdavač
Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
Grad
Zenica
Godina
2012
Raspon stranica
463-476
ISBN
978-9958-697-24-1
Ključne riječi
autonomija i emancipacija odgajatelja, profesionalni razvoj odgajatelja, kompetencije odgajatelja
(autonomy and emancipation of preschool teachers, professional development of preschool teachers, preschool teachers' competencies)
Sažetak
Odgojno-obrazovna praksa u ustanovama ranog i predškolskog odgoja nerijetko se sagledava u svijetlu standardiziranih akcija i postupaka, vjeruje se u univerzalne strategije, a uloga odgajatelja se u tom svjetlu reducira na ulogu tehničara. Stoga smatramo da je potrebno aktualizirati pitanje profesionalnog statusa odgajatelja i raditi na njegovom emancipiranju u autonomnog profesionalca koji je orijentiran na proces razvoja prakse, unošenju promjena sukladnih suvremenim paradigmama ranog i predškolskog odgoja i osobnom napredovanju. Recipročnim djelovanjem individualne i kolektivne odgovornosti (individualna i socijalna odgovornost) konstruktivnim odnosom između partikularnih, nepovezanih kurikuluma i onih koji su rezultat zajedničkog promišljanja stvara se koncept novog profesionalizma - interaktivni profesionalizam. Interpersonalna komunikacija je kontekstualno determinirana i predstavlja socijalno konstruktivistički proces te omogućava profesionalni i osobni napredak odgajatelja. Emancipacija i autonomija odgajatelja promišlja se u okviru istraživanja alternativnih rješenja i izbora kako unutar mikrokonteksta (odgojne skupine) tako i na makrorazini (unutar cjelokupnog institucijskog konteksta).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Anka Jurčević Lozančić
(autor)