Pregled bibliografske jedinice broj: 655916
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik // Pedagogija i kultura / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 165-173
CROSBI ID: 655916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik
(Pedagogical aspects of psychoanalytic attachment theory in the dyad teacher - pupil)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
165-173
ISBN
978-953-99167-6-1
Ključne riječi
privrženost, dijada učitelj-učenik, zrcaljenje, sigurno mjesto
(attachment, dyad teacher-pupil, mirroring, secure base)
Sažetak
U ovom radu daje se sažeti pregled početaka razvoja klasične psihoanalitičke teorije privrženosti Dr. Johna Bowlbyja. Autorica je usmjerena na iznimno važan snažni emocionalni odnos roditelja i djeteta koji se razvija u formativnim godinama ranoga djetinjstva, što predstavlja dominantan paradigmatski okvir uz pomoć kojega se objašnjava kasniji odnos učitelja i učenika u odgojno-obrazovnim institucijama. Kao što je za emocionalni razvoj u prvim godinama života važna djetetova okolina, (najčešće majka), tako i školski razred s učiteljem predstavlja stanovito zrcalo uz pomoć kojega učenik upoznaje svoje dimenzije. Različitim obrascima dječjeg reagiranja, a ponajprije stilom sigurne privrženosti razmatra se i uloga škole kao „sigurnog mjesta“ važnog za oboje aktera u dijadi učitelj – učenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(autor)