Pregled bibliografske jedinice broj: 655900
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju.
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju. // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2012), 3; 625-655 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 655900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne
aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku
likovnu aprecijaciju.
(Quality and Quantity of Teaching Art Appreciation.
The Effect of School Systems on Students’ Art
Appreciation.)
Autori
Duh, Matjaž ; Čagran Branka ; Huzjak, Miroslav
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15
(2012), 3;
625-655
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
likovna aprecijacija ; likovna kultura ; osnovna škola ; školski sustavi Slovenije i Hrvatske.
(art appreciation ; primary school ; school systems of Slovenia and Croatia ; visual arts education)
Sažetak
Suvremena likovna kultura bi morala, za cjelovit likovni razvoj učenika, povezivati te istovremeno razvijati produktivne i receptivne likovne sposobnosti. Usprkos tome još uvijek je veći naglasak na likovnom izražavanju, a manje pozornosti je posvećeno razvijanju likovne aprecijacije. Učenici dakle imaju manje prilika za učenje kako promatrati umjetničko djelo, razumjeti ga te u njemu uživati. U predstavljenom istraživanju pratili smo razvoj likovno aprecijativnih sposobnosti učenika petih razreda osnovnih škola iz dvaju školskih sustava: slovenskog i hrvatskog. Razlika među njima je u tjednom broju sati likovnog odgoja/likovne kulture i u učiteljima koji taj predmet poučavaju. Rezultati govore kako je razina aprecijativnih sposobnosti prilično podjednaka, a jače razvijene aprecijativne sposobnosti imaju djevojčice. Kvantiteta sati nastave likovnog odgoja pozitivno se odražava na razinu likovne percepcije, a kvalitetnije održana nastava likovne kulture bolje utječe na likovnu recepciju. Statistički značajnije razlike u razini aprecijativnih sposobnosti učenika, s obzirom na državu, nismo primijetili.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus