Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655900

Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju.


Duh, Matjaž; Čagran Branka; Huzjak, Miroslav
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju. // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2012), 3; 625-655 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 655900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju.
(Quality and Quantity of Teaching Art Appreciation. The Effect of School Systems on Students’ Art Appreciation.)

Autori
Duh, Matjaž ; Čagran Branka ; Huzjak, Miroslav

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15 (2012), 3; 625-655

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
likovna aprecijacija ; likovna kultura ; osnovna škola ; školski sustavi Slovenije i Hrvatske.
(art appreciation ; primary school ; school systems of Slovenia and Croatia ; visual arts education)

Sažetak
Suvremena likovna kultura bi morala, za cjelovit likovni razvoj učenika, povezivati te istovremeno razvijati produktivne i receptivne likovne sposobnosti. Usprkos tome još uvijek je veći naglasak na likovnom izražavanju, a manje pozornosti je posvećeno razvijanju likovne aprecijacije. Učenici dakle imaju manje prilika za učenje kako promatrati umjetničko djelo, razumjeti ga te u njemu uživati. U predstavljenom istraživanju pratili smo razvoj likovno aprecijativnih sposobnosti učenika petih razreda osnovnih škola iz dvaju školskih sustava: slovenskog i hrvatskog. Razlika među njima je u tjednom broju sati likovnog odgoja/likovne kulture i u učiteljima koji taj predmet poučavaju. Rezultati govore kako je razina aprecijativnih sposobnosti prilično podjednaka, a jače razvijene aprecijativne sposobnosti imaju djevojčice. Kvantiteta sati nastave likovnog odgoja pozitivno se odražava na razinu likovne percepcije, a kvalitetnije održana nastava likovne kulture bolje utječe na likovnu recepciju. Statistički značajnije razlike u razini aprecijativnih sposobnosti učenika, s obzirom na državu, nismo primijetili.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Miroslav Huzjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Duh, Matjaž; Čagran Branka; Huzjak, Miroslav
Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju. // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2012), 3; 625-655 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Duh, M., Čagran Branka & Huzjak, M. (2012) Kvaliteta i kvantiteta učenja likovne aprecijacije. Utjecaj školskih sustava na učeničku likovnu aprecijaciju.. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (3), 625-655.
@article{article, author = {Duh, Matja\v{z} and Huzjak, Miroslav}, year = {2012}, pages = {625-655}, keywords = {likovna aprecijacija, likovna kultura, osnovna \v{s}kola, \v{s}kolski sustavi Slovenije i Hrvatske.}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {15}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Kvaliteta i kvantiteta u\v{c}enja likovne aprecijacije. Utjecaj \v{s}kolskih sustava na u\v{c}eni\v{c}ku likovnu aprecijaciju.}, keyword = {likovna aprecijacija, likovna kultura, osnovna \v{s}kola, \v{s}kolski sustavi Slovenije i Hrvatske.} }
@article{article, author = {Duh, Matja\v{z} and Huzjak, Miroslav}, year = {2012}, pages = {625-655}, keywords = {art appreciation, primary school, school systems of Slovenia and Croatia, visual arts education}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {15}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Quality and Quantity of Teaching Art Appreciation. The Effect of School Systems on Students’ Art Appreciation.}, keyword = {art appreciation, primary school, school systems of Slovenia and Croatia, visual arts education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font