Pregled bibliografske jedinice broj: 655871
Povezanost čitalačke pismenosti na kraju trećega razreda osnovne škole i predčitačkih vještina učenika
Povezanost čitalačke pismenosti na kraju trećega razreda osnovne škole i predčitačkih vještina učenika, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost čitalačke pismenosti na kraju trećega razreda osnovne škole i predčitačkih vještina učenika
(Connection between reading literacy at the end of the third grade of primary school and students pre-reading skills)
Autori
Ćirković, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2013
Stranica
73
Mentor
Bežen, Ante
Neposredni voditelj
Budinski, Vesna
Ključne riječi
glasovna analiza i sinteza; čitalačka pismenost; razvoj čitanja; treći razred osnovne škole
(vocal analysis and synthesis; reading literacy; reading development; third grade of elementary school)
Sažetak
Čitalačka pismenost obuhvaća posjedovanje vještine čitanja, ali i primjenu vještine čitanja u različite svrhe, čitalačke navike i stavove te angažman čitatelja koje istraživanja smatraju glavnim pokretačima cjeloživotnog napredovanja u čitanju. Cilj istraživanja provedenog u okviru diplomskog rada je bio utvrditi povezanost između čitalačke pismenosti na kraju trećega razreda i predčitačkih vještina glasovne analize i sinteze učenika mjerenih na početku prvoga razreda. Ostalim problemima istraživanja utvrdila se razlika razine čitalačke pismenosti ovisno o aspektima čitanja, spolu, obrazovanju roditelja i poticanju čitanja u domu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 60 učenika, a svaki je učenik rješavao standardizirani test razumijevanja pročitanoga za treći razred osnovne škole. Učenikovi roditelji ispunili su upitnik kojim se ispitalo poticanje čitanja u obiteljskom okruženju. Podatci temeljeni na rezultatima ovog istraživanja mogu pomoći u oblikovanju metodičkog pristupa poučavanju čitanja. Prema rezultatima potrebno je veću pozornost posvetiti pripremnom razdoblju na početku prvoga razreda u kojem se učenike usavršavanjem predčitačkih vještina osposobljava za učenje čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija