Pregled bibliografske jedinice broj: 655866
Metodičke posebnosti poučavanja hrvatskoga jezika u nižim razredima čeških osnovnih škola na području Daruvara
Metodičke posebnosti poučavanja hrvatskoga jezika u nižim razredima čeških osnovnih škola na području Daruvara, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodičke posebnosti poučavanja hrvatskoga jezika u nižim razredima čeških osnovnih škola na području Daruvara
(Methodical particularities to teaching Croatian language in the lower grades of Czech primary schools in Daruvar)
Autori
Čubrilović, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.10
Godina
2011
Stranica
58
Mentor
Bežen, Ante
Neposredni voditelj
Budinski, Vesna
Ključne riječi
obrazovanje; češka nacionalna manjina; češki jezik; drugi jezik; metodički pristup nastavi hrvatskoga jezika
(education; Czech minority; Czech language; second language; methodical approach to teaching Croatian language)
Sažetak
Obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina, pa tako i češke, provodi se u Hrvatskoj prema odredbama Europske povelje o regionalnim i manjinskim jezicima. Jezik i pismo češke nacionalne manjine kao jezik sredine u nastavi na hrvatskom jeziku provodi se u onim područjima na kojima je statutom općine ili grada utvrđena ravnopravna uporaba jezika i pisma ove nacionalne manjine. U dva od tri moguća modela školovanja obavezno je učenje hrvatskog jezika. Jedno od spomenutih područja je šire područje Daruvara. Zahvaljujući činjenici da u većoj ili manjoj mjeri žive u okruženju u kojem je hrvatski većinski jezik, češka djeca nemaju toliko poteškoća u savladavanju drugoga jezika. Dok je učenje svjestan i izrazito naporan proces, usvajanje jezika događa se spontano i uz znatno manje napora samih učenika. S obzirom na ranu dob u kojoj počinju s procesima učenja i usvajanja, uz ispravan pristup, dobre i motivirajuće metode kako nastavnika, tako i učenika rezultati su u većini slučajeva zadovoljavajući. Učitelji u češkim osnovnim školama smatraju kako je poznavanje i učenje dvaju jezika usporedno prednost pred jednojezičnim školama. Postoje, ipak, razlike u metodičkom pristupu u nastavi hrvatskog, odnosno češkog jezika u odnosu na hrvatske škole. One se očituju u metodičkim posebnostima poučavanja hrvatskoga jezika u češkim osnovnim školama, nastavnom planu i programu, nastavnim metodama, nastavnim sredstvima i pomagalima, ocjenjivanju, udžbenicima te obradi slova u području početnog čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija