Pregled bibliografske jedinice broj: 655860
Razina usvojenosti početnog pisanja na kraju školske godine u prvom razredu osnovne škole
Razina usvojenosti početnog pisanja na kraju školske godine u prvom razredu osnovne škole, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina usvojenosti početnog pisanja na kraju školske godine u prvom razredu osnovne škole
(The level of knowledge of initial writing at the end of the school year in the first grade of primary school)
Autori
Barun, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2011
Stranica
60
Mentor
Bežen, Ante
Neposredni voditelj
Budinski, Vesna
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje; velika i mala pisana slova; usvojenost pisanja; poštivanje pravopisnih pravila
(initial reading and writing; capital and lower case letters; knowledge of writing; ortographical rules application)
Sažetak
U diplomskom je radu objašnjena uloga početnog čitanja i pisanja u nastavi hrvatskoga jezika. Ono se zasniva na povezanosti osnovnih jezičnih djelatnosti te su opisane osobitosti svake jezične djelatnosti i jezični razvoj djeteta u predskolskoj i školskoj dobi. Pisanje je sagledano s tehničkog, psihološkog i metodičkog aspekta. Provedeno je istraživanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju na kraju školske godine u prvom razredu osnovne škole (N=93) u Požeško- slavonskoj županiji. Rezultati pokazuju da je na kraju školske godine većina učenika (76, 3%) potpuno usvojila pisanje velikih i malih pisanih slova te da su u potpunosti poštivali pravopisna pravila u pisanju diktata. Potpunu točnost u pisanju riječi po diktatu ostvarilo je 39, 8% učenika. Analiza rezultata prema demografskim podatcima nije pokazala statistički značajne razlike u usvojenosti početnog pisanja slova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija