Pregled bibliografske jedinice broj: 655854
Rano učenje i poučavanje (hrvatskoga) jezika i znanstveni sustav u Hrvatskoj
Rano učenje i poučavanje (hrvatskoga) jezika i znanstveni sustav u Hrvatskoj // Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 24-31
CROSBI ID: 655854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano učenje i poučavanje (hrvatskoga) jezika i znanstveni sustav u Hrvatskoj
(Early (Croatian) Language Learning and the Scientific System in Croatia)
Autori
Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost
Urednik/ci
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
24-31
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
rano učenje i poučavanje (hrvatskoga) jezika, znanstveni sustav u Hrvatskoj, metodika hrvatskoga jezika, znanstvene discipline, interdisciplinarnost
(early (Croatian) language learning and teaching, the scientific system in Croatia, Croatian language teaching methodology, scientific disciplines, interdisciplinarity)
Sažetak
Već smo pokazali da je rano učenje (hrvatskoga) jezika posebno znanstveno područje koje istražuje više znanstvenih disciplina. Među njima je i metodika/e (hrvatskoga/materinskoga/stranoga) jezika. Mada je kao znanstvena disciplina uvedena na hrvatsko sveučilište još 60-ih godina 20. stoljeća, metodika hrvatskoga jezika, a i metodike drugih nastavnih predmeta, sve do nedavno nisu službeno priznate kao znanstvene discipline, niti su imale svoje mjesto u Pravilniku o znanstvenim područjima, poljima i granama koje donosi država. Posljedice takvog neslužbenog statusa bile su za metodike i metodičare vrlo značajne: iz metodika se nisu mogli izvoditi znanstveni projekti, dodjeljivati znanstveni stupnjevi, organizirati poslijediplomski magistarski i doktorski studiji. U novu inačicu Pravilnika od 22. rujna 2009. konačno su uvrštene i metodike pa se sada pred njima otvaraju nove razvojne mogućnosti. U ovom radu pokazuje se problem pozicioniranja ranog učenja hrvatskoga jezika u znanstveni sustav u Hrvatskoj, a u tome i metodike (hrvatskoga) jezika, posebno s obzirom na istraživanja ranog učenja i poučavanja (hrvatskoga) jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Bežen
(autor)