Pregled bibliografske jedinice broj: 655851
Mogućnosti i poteškoće govora o Bogu u filozofiji Kvirina Vasilja
Mogućnosti i poteškoće govora o Bogu u filozofiji Kvirina Vasilja, 2010., doktorska disertacija, Hrvatski studiji, Filozofski fakultet Družbe Isusove, Zagreb
CROSBI ID: 655851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i poteškoće govora o Bogu u filozofiji Kvirina Vasilja
(The possibilities and problems in talking about God in the philosophy of Kvirin Vasilj)
Autori
Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Hrvatski studiji, Filozofski fakultet Družbe Isusove
Mjesto
Zagreb
Datum
14.10
Godina
2010
Stranica
285
Mentor
Stanković, Nikola
Ključne riječi
Kvirin Vasilj; filozofija o Bogu; dokazi za Božje postojanje
(Kvirin Vasilj; philosophy of God; proofs for the existence of God.)
Sažetak
Rad se sastoji od četiri poglavlja. U prvom se sagledava životni put filozofa Kvirina Vasilja (1917.-2006.) i analizira njegov način znanstvenog izlaganja. Istražuje se njegova filozofija života kao razumsko promišljanje o čovjekovom podrijetlu, smislu postojanja i umiranja, a zatim i posebna poimanja o čovjekovoj egzistenciji.U drugom poglavlju istražuje se Vasiljev filozofski govor o Bogu. Analizira se njegov logički alat u pristupu ovoj temi i ukazuje na dodirne točke s Kantovom filozofijom. Izlaže se Vasiljeva kritika dokaza za Božje postojanje i utvrđuje posebnost shvaćanja o stvaranja svijeta i njegovoj metafizičkoj svrsi. Poglavlje završava istraživanjem Vasiljeva rješenja problema postojanja zla u svijetu.Treće poglavlje istražuje Vasiljev govor o Bogu u filozofsko-teološkim raspravama, posebno onima koje se tiču \"nove trinitarne teorije\".U četvrtom poglavlju ukazuje se na neke poteškoće Vasiljeva govora o Bogu u svjetlu suvremenih shvaćanja, ali i na njegov poseban doprinos razvoju ljudske misli. Na kraju rada su predmetno kazalo, kazalo imena i popis literature.Znanstveni doprinos ovog rada sastoji se u sistematiziranju Vasiljeva filozofskog govora o Bogu prema sastavnicama teodicejskog priručnika, s metodom znanstvenog ophođenja natuknutom već u naslovu rada: mogućnosti - teza, poteškoće - antiteza i zaključak - sinteza govora o Bogu. Tako se dopunja nerijetki izostanak sustavnosti i znanstvenog aparata u djelu Kvirina Vasilja te ukazuje na njegovu neopravdanu kritičnost prema određenim filozofskim sustavima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
This work is composed of 4 chapters. The life of philosopher Kvirin Vasilj (1917 – 2006) and his method of scientific presentation are considered in the first chapter. His philosophy of life is examined as intellectual reflexion into man’s origin, into the meaning of existence and dying, and then his understanding of human existence is considered. Vasilj’s philosophy about God is examined in the second chapter. The logic behind his approach to this subject is analyzed and the common ground with the philosophy of Kant is presented. Vasilj’s critique of the proofs of God’s existence is outlined, as is the particularity of his understanding of creation and its metaphysical purpose. This chapter concludes with an examination of his solution to the problem of evil in the world. Vasilj’s philosophy about God in philosophical – theological discussions is examined in the third chapter, especially those in relation to new Trinitarian theories. The problems of Valilj’s philosophy about God in the light of modern understanding is considered in the fourth chapter, as is his particular contribution to the development of human thought on these subjects. A contents of subjects, a contents of names and a bibliography are provided at the end of this work. The scientific contribution of this work lies in the systemization of Vasilj’s philosophy about God according to the components found in text books on theodicy, with the method of scientific communication as mentioned in the title of this work: possibilities – thesis, difficulties – antithesis and conclusion - synthesis of the philosophy of God. This work supplements the systematicness and scientific apparatus which are often found lacking in the work of Kvirin Vasilj and demonstrates his unjustified criticalness of certain philosophical systems.