Pregled bibliografske jedinice broj: 655799
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam učenika i razredno ozračje u četvrtom razredu osnovne škole
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam učenika i razredno ozračje u četvrtom razredu osnovne škole, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam učenika i razredno ozračje u četvrtom razredu osnovne škole
(Effects of teaching positive psychology to fourth graders on optimism and classroom climate)
Autori
Melita Ivanković
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2011
Stranica
130
Mentor
Majda Rijavec
Ključne riječi
osnovna škola; program pozitivne psihologije; optimizam; pesimizam; razredno ozračje
(elementary school; positive psychology program; optimism; pessimism; classroom environment.)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem provjere utjecaja provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje učenika četvrtih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 učenika iz tri osnovne škole u Zagrebu, odnosno šest razreda, koji su bili podijeljeni u eksperimentalnu (N=62) i kontrolnu (N=63) skupinu. Program pozitivne psihologije u eksperimentalnoj skupini provođen je jednom tjedno tijekom tri mjeseca na satu razredne zajednice. U kontrolnoj skupini nije se provodio program nego uobičajene aktivnosti na tom satu. Upitnici Moj razred za mjerenje razrednog ozračja i Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece za mjerenje optimizma i pesimizma primijenjeni su na početku i na kraju istraživanja. Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. U eksperimentalnoj skupini došlo je do značajnog povećanja optimizma u odnosu na kontrolnu. Nije bilo značajnih promjena ni u razini pesimizma kao niti u jednoj dimenziji razrednog ozračja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija