Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655795

Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije


Aladrović Slovaček, Katarina
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 655795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije
(Developmental features of child language in mastering of the standard Croatian language up until the completion of language automatization)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.06

Godina
2012

Stranica
296

Mentor
Pavličević-Franić, Dunja

Ključne riječi
razvojna jezična obilježja; jezične kompetencije; ranojezično razdoblje; učenje i usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
(developmental language features; language competences; early language period; acquisition and learning of Croatian in primary school)

Sažetak
Doktorski se rad "Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije" ponajprije bavi proučavanjem i utvrđivanjem razvojnih jezičnih obilježja i njihovim utjecajem na proces ovladavanja hrvatskim jezikom u institucionalnom obrazovanju učenika (2. – 6. razred osnovne škole). Nakon provedenoga istraživanja na uzorku od N=1500 učenika iz svih regija RH, analizirat će se i usporediti rezultati testova jezične i jezično-komunikacijske kompetencije kako bi se utvrdila razvojna obilježja učenika određene dobi (razreda) u ovladavanju fonetike i fonologije, morfologije, sintakse, leksikologije i pravopisa, s krajnjim ciljem opisa razvoja dječjega jezika u školskoj dobi, a kao nastavak provedenih istraživanja u predškolskoj dobi (Kovačević, 2005 ; Pavličević-Franić, 2005 ; Jelaska, 2007 ; Kuvač i Palmović, 2007). ispitat će se razvojna jezična obilježja učenika osnovnoškolske dobi od 7. do 12. godine. spol (m i ž), mjesto stanovanja (regije RH) ; utvrditi korelaciju između razvojnih obilježja dječjega jezika i ocjene iz hrvatskoga jezika te razine jezične i jezično-komunikacijske kompetencije ; ispitati stav prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu s obzirom na dob, ocjenu iz hrvatskoga jezika i mjesto stanovanja sudionika. Rezultati će poslužiti kao prilog istraživanju razvojnih obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom u osnovnoškolskoj dobi (7. - 12. godine), tj. u razdoblju u kojemu završava proces jezične automatizacije. Istraživanje će doprinijeti popisu i opisu (leksičkom i gramatičkom) jezičnih razvojnih obilježja cijele populacije sudionika od 2. do 6. razreda osnovne škole, te utvrđivanju međuzavisnosti razvojnih obilježja i stupnja ovladanosti hrvatskim standardnim jezikom (razina jezične i jezično-komunikacijske kompetencije). Osobito će biti analizirani rezulati u 5. i 6. razredu, kada se učenici još uvijek nalaze u fazi konkretnih operacija, a gramatički se sadržaji uče i poučavaju primjerenije apstraktnoj fazi misonih operacija. Osim toga, ispitat će se utjecaj varijabli mjesta stanovanja, spola i dobi na ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom, kao i stav ispitanika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Zaključno će biti upozoreno na jezične sadržaje koje djeca mogu (ili ne mogu) razvojno usvojiti i njima uspješno ovladati, te će se predložiti svrhoviti načini učenja i poučavanja jezičnih sadržaja. Rad bi također trebao upozoriti na nužnost promjena u institucionalnome učenju hrvatskoga jezika kao materinskoga na razini sustava, ali i ukazati na neprimjeren raspored pojedinih nastavnih jedinica te slijed njihove obrade u skladu s kognitivnim operacijama i jezičnim obilježjima u određenoj razvojnoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina
Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Aladrović Slovaček, K. (2012) 'Razvojna obilježja dječjega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do završetka jezične automatizacije', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2012}, pages = {296}, keywords = {razvojna jezi\v{c}na obilje\v{z}ja, jezi\v{c}ne kompetencije, ranojezi\v{c}no razdoblje, u\v{c}enje i usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, title = {Razvojna obilje\v{z}ja dje\v{c}jega jezika u ovladavanju hrvatskim standardnim jezikom do zavr\v{s}etka jezi\v{c}ne automatizacije}, keyword = {razvojna jezi\v{c}na obilje\v{z}ja, jezi\v{c}ne kompetencije, ranojezi\v{c}no razdoblje, u\v{c}enje i usvajanje hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2012}, pages = {296}, keywords = {developmental language features, language competences, early language period, acquisition and learning of Croatian in primary school}, title = {Developmental features of child language in mastering of the standard Croatian language up until the completion of language automatization}, keyword = {developmental language features, language competences, early language period, acquisition and learning of Croatian in primary school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font