Pregled bibliografske jedinice broj: 655792
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave, 2010., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave
(Stressors, coping with stress and life satisfaction of)
Autori
Brkić, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2010
Stranica
89
Mentor
Majda Rijavec
Ključne riječi
izvori stresa; suočavanje sa stresom; životno zadovoljstvo; učitelji razredne nastave; učitelji predmetne nastave
(stressors; coping with stress; life satisfaction; class teachers; subject teachers)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa (uvjeti na poslu i odnosi na poslu), strategijama suočavanja sa stresom (usmjerenost na problem, usmjerenost na emocije, distrakcija i socijalna diverzija), te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave). Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu. Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija