Pregled bibliografske jedinice broj: 655787
Odnos između straha od ispitivanja, ciljnih orijentacija u učenju i školskog uspjeha u osnovnoj školi
Odnos između straha od ispitivanja, ciljnih orijentacija u učenju i školskog uspjeha u osnovnoj školi, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 655787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između straha od ispitivanja, ciljnih orijentacija u učenju i školskog uspjeha u osnovnoj školi
(Relationship between test anxiety, goal orientations and academic achievement)
Autori
Ines Stanišak Pilatuš
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2011
Stranica
78
Mentor
Majda Rijavec
Ključne riječi
ciljne orijentacije; spolne razlike u ciljnim orijentacijama; dobne razlike u ciljnim orijentacijama; školski uspjeh; primarno obrazovanje
(goal orientations; gender differences in goal orientations; age differences in goal orientations; academic achievement; primary education)
Sažetak
Cilj istraživanja bio ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama kod učenika tijekom osnovnoškolskog školovanja kao i njihovu povezanost sa općom školskim uspjehom te ocjenama iz matematike i hrvatskog jezika. U istraživanju je sudjelovalo 226 učenika od trećeg do osmog razreda dviju osnovnih škola, od toga 132 učenice i 134 učenika. Primijenjen je Upitnik ciljnih orijentacija u učenju (Nimeivirta, 1999). Rezultati su pokazali da za sve tri ciljne orijentacije postoje statistički značajne dobne razlike. Postoji trend da se s godinama školovanja smanjuje orijentacija na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda. Općenito, djevojčice su više od dječaka orijentirane na učenje, dok su dječaci više od djevojčica orijentirani na izbjegavanje truda. No, to vrijedi uglavnom za mlađe učenike, dok kasnije ta razlika nestaje. Provedene logističke regresijske analize pokazale su da je jedini značajan prediktor za sve tri mjere školskog uspjeha na cijelom uzroku bila orijentacija na učenje. Ključne riječi: ciljne orijentacije, spolne razlike u ciljnim orijentacijama, dobne razlike u ciljnim orijentacijama, školski uspjeh, primarno obrazovanje
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija