Pregled bibliografske jedinice broj: 655766
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi // Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2013. (demonstracija, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 655766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi
(The Effect of Two Different Methods to Encourage Writing and Reading in Preschool Age Children)
Autori
Badurina, Petra ; Franc, Vendi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava
/ - , 2013
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
fonološka svjesnost; Montessori pedagogija; početno čitanje i pisanje
(phonological awareness; Montessori pedagogy; initial reading and writing)
Sažetak
Suvremena relevantna literatura o razvoju predškolske djece i načinu na koji ona uče potvrđuje tezu da su djeca od svoje najranije dobi zainteresirana za aktivno istraživanje okoline i pojava koje ih okružuju. Metode poticanja razvoja vještina pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi redovitoga programa dječjeg vrtića i Montessori programa razlikuje se ponajprije u činjenici da u Montessori vrtiću dijete navedene kompetencije stječe aktivno sudjelujući u jezičnim aktivnostima i vježbama, učeći samostalno i prema vlastitome tempu, već od četvrte godine života, dok je u redovitim vrtićima poticanje razvoja vještina pisanja i čitanja svedeno na rješavanje zadataka iz radnih bilježnica (vježbe grafomotorike i pisanja slova), i to samo u starijoj vrtičkoj skupini koja sljedeće pedagoške godine kreće u školu na način da zadatke rješavaju isključivo u jutarnjim satima, prema nalogu odgajatelja te izvan svakog konteksta igre i ostalih dječjih aktivnosti. Cilj ovog rada je usporedba razine vještina pismenosti i početnog čitanja u dvjema različitim skupinama šestogodišnjaka s obzirom na njihove rezultate u zadacima prepoznavanja slova, početnog čitanja i fonoloških vještina kojima se provjeravala sposobnost fonološke analize i sinteze. Očekuje se da će pilot-istraživanje koje se provodi, obuhvatiti podatke o metodama rada i programima u obje vrtićke skupine i pokazati kako je razina pismenosti, kao i početnog čitanja djece iz Montesorri vrtića veća od one u djece koja pohađaju redoviti vrtić.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb