Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655766

Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi


Badurina, Petra; Franc, Vendi
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi // Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2013. (demonstracija, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 655766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi
(The Effect of Two Different Methods to Encourage Writing and Reading in Preschool Age Children)

Autori
Badurina, Petra ; Franc, Vendi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava / - , 2013

Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Demonstracija

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
fonološka svjesnost; Montessori pedagogija; početno čitanje i pisanje
(phonological awareness; Montessori pedagogy; initial reading and writing)

Sažetak
Suvremena relevantna literatura o razvoju predškolske djece i načinu na koji ona uče potvrđuje tezu da su djeca od svoje najranije dobi zainteresirana za aktivno istraživanje okoline i pojava koje ih okružuju. Metode poticanja razvoja vještina pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi redovitoga programa dječjeg vrtića i Montessori programa razlikuje se ponajprije u činjenici da u Montessori vrtiću dijete navedene kompetencije stječe aktivno sudjelujući u jezičnim aktivnostima i vježbama, učeći samostalno i prema vlastitome tempu, već od četvrte godine života, dok je u redovitim vrtićima poticanje razvoja vještina pisanja i čitanja svedeno na rješavanje zadataka iz radnih bilježnica (vježbe grafomotorike i pisanja slova), i to samo u starijoj vrtičkoj skupini koja sljedeće pedagoške godine kreće u školu na način da zadatke rješavaju isključivo u jutarnjim satima, prema nalogu odgajatelja te izvan svakog konteksta igre i ostalih dječjih aktivnosti. Cilj ovog rada je usporedba razine vještina pismenosti i početnog čitanja u dvjema različitim skupinama šestogodišnjaka s obzirom na njihove rezultate u zadacima prepoznavanja slova, početnog čitanja i fonoloških vještina kojima se provjeravala sposobnost fonološke analize i sinteze. Očekuje se da će pilot-istraživanje koje se provodi, obuhvatiti podatke o metodama rada i programima u obje vrtićke skupine i pokazati kako je razina pismenosti, kao i početnog čitanja djece iz Montesorri vrtića veća od one u djece koja pohađaju redoviti vrtić.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Badurina (autor)

Avatar Url Vendi Franc (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Badurina, Petra; Franc, Vendi
Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi // Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2013. (demonstracija, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Badurina, P. & Franc, V. (2013) Efekt dviju različitih metoda poticanja pisanja i čitanja kod djece predškolske dobi. U: Pedagogija, obrazovanje i nastava.
@article{article, author = {Badurina, Petra and Franc, Vendi}, year = {2013}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, Montessori pedagogija, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje}, title = {Efekt dviju razli\v{c}itih metoda poticanja pisanja i \v{c}itanja kod djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, Montessori pedagogija, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Badurina, Petra and Franc, Vendi}, year = {2013}, keywords = {phonological awareness, Montessori pedagogy, initial reading and writing}, title = {The Effect of Two Different Methods to Encourage Writing and Reading in Preschool Age Children}, keyword = {phonological awareness, Montessori pedagogy, initial reading and writing}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font