Pregled bibliografske jedinice broj: 655761
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2011. str. 525-543 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 655761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave
(Departure from Linguistic Rules in Pupils' Written Papers)
Autori
Vuić, Božica ; Pavušek, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete
/ Bežen, Ante ; Majhut, Berislav - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2011, 525-543
ISBN
978-953-7210-43-4
Skup
Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezične norme; komunikacijski kontekst; jezične razine; odstupanja od norme; pisanje; pismeni odgovori
(Key words: linguistic rules; communication context; linguistic levels; departure from linguistic rules; writing; written answers)
Sažetak
U ovom radu govori se jezičnoj normi i jezičnim razinama koje bi prema nastavnom planu i programu učenici razredne nastave trebali usvojiti. Autori aktualnih udžbenika za hrvatski jezik, uz strukturalistički pristup, afirmiraju usvajanje normi hrvatskoga standardnog jezika u komunikacijskom kontekstu u čemu ih slijede učitelji u neposrednoj nastavničkoj praksi. Ipak, analizirajući učeničke pisane odgovore u anketi provedenoj među učenicima drugih, trećih i četvrtih razreda iz Osnovne škole Glina, Osnovne škole Dragutina Tadijanovića te Prve osnovne škole Petrinja, za potrebe diplomskog rada zamijećena su znatna odstupanja od norme u njihovu pisanju. Ukupno je anketirano 575 učenika, a 96, 35% odstupaju od jezične norme u svojim pisanim odgovorima. Odstupanja od norme vidljiva su na grafijskoj, pravopisnoj, gramatičkoj, leksičkoj, sintaktičkoj i semantičkoj razini. Brojna i znatna odstupanja od jezične norme u pisanju otvaraju potrebu novih istraživanja čiji bi rezultati mogli dati i odgovor o iznalaženju učinkovitijih načina poučavanja jezičnih sadržaja učenika razredne nastave odnosno stvaranje kvalitetnije osnove za daljnje usvajanje i primjenu normi hrvatskog standardnog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija