Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655761

Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave


Vuić, Božica; Pavušek, Marija
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2011. str. 525-543 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 655761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave
(Departure from Linguistic Rules in Pupils' Written Papers)

Autori
Vuić, Božica ; Pavušek, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2011, 525-543

ISBN
978-953-7210-43-4

Skup
Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 12.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Demonstracija

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
jezične norme; komunikacijski kontekst; jezične razine; odstupanja od norme; pisanje; pismeni odgovori
(Key words: linguistic rules; communication context; linguistic levels; departure from linguistic rules; writing; written answers)

Sažetak
U ovom radu govori se jezičnoj normi i jezičnim razinama koje bi prema nastavnom planu i programu učenici razredne nastave trebali usvojiti. Autori aktualnih udžbenika za hrvatski jezik, uz strukturalistički pristup, afirmiraju usvajanje normi hrvatskoga standardnog jezika u komunikacijskom kontekstu u čemu ih slijede učitelji u neposrednoj nastavničkoj praksi. Ipak, analizirajući učeničke pisane odgovore u anketi provedenoj među učenicima drugih, trećih i četvrtih razreda iz Osnovne škole Glina, Osnovne škole Dragutina Tadijanovića te Prve osnovne škole Petrinja, za potrebe diplomskog rada zamijećena su znatna odstupanja od norme u njihovu pisanju. Ukupno je anketirano 575 učenika, a 96, 35% odstupaju od jezične norme u svojim pisanim odgovorima. Odstupanja od norme vidljiva su na grafijskoj, pravopisnoj, gramatičkoj, leksičkoj, sintaktičkoj i semantičkoj razini. Brojna i znatna odstupanja od jezične norme u pisanju otvaraju potrebu novih istraživanja čiji bi rezultati mogli dati i odgovor o iznalaženju učinkovitijih načina poučavanja jezičnih sadržaja učenika razredne nastave odnosno stvaranje kvalitetnije osnove za daljnje usvajanje i primjenu normi hrvatskog standardnog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božica Vuić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vuić, Božica; Pavušek, Marija
Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu Sveučilišta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istraživanja, 2011. str. 525-543 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Vuić, B. & Pavušek, M. (2011) Odstupanja od jezične norme u pisanju učenika razredne nastave. U: Bežen, A. & Majhut, B. (ur.)Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete.
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Pavu\v{s}ek, Marija}, year = {2011}, pages = {525-543}, keywords = {jezi\v{c}ne norme, komunikacijski kontekst, jezi\v{c}ne razine, odstupanja od norme, pisanje, pismeni odgovori}, isbn = {978-953-7210-43-4}, title = {Odstupanja od jezi\v{c}ne norme u pisanju u\v{c}enika razredne nastave}, keyword = {jezi\v{c}ne norme, komunikacijski kontekst, jezi\v{c}ne razine, odstupanja od norme, pisanje, pismeni odgovori}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Pavu\v{s}ek, Marija}, year = {2011}, pages = {525-543}, keywords = {Key words: linguistic rules, communication context, linguistic levels, departure from linguistic rules, writing, written answers}, isbn = {978-953-7210-43-4}, title = {Departure from Linguistic Rules in Pupils' Written Papers}, keyword = {Key words: linguistic rules, communication context, linguistic levels, departure from linguistic rules, writing, written answers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Zagrebu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu i Europski centar na napredna i sustavna istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font