Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655692

Kultura samovrednovanja škole i učitelja


Tot, Daria
Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (monografija)


CROSBI ID: 655692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura samovrednovanja škole i učitelja
(The culture of school and teacher self-evaluation)

Autori
Tot, Daria

Prevoditelji
Doc. dr. sc. Renata Šamo

Ostali urednici
Uredništvo izdavačke djelatnosti Učiteljskog fakulteta u Zagrebu

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
241

ISBN
978-953-7210-64-9

Ključne riječi
kultura samovrednovanja ; samovrednovanje škole ; učitelj
(culture of self-evaluation ; school self-evaluation ; teacher)

Sažetak
U teorijskom dijelu rada objašnjeni su i definirani temeljni pojmovi vezani za kulturu samovrednovanja, učiteljsku profesiju i profesionalni razvoj učitelja. Kritički su prikazani sustav i proces samovrednovanja u nas i u svijetu. Samovrednovanje učitelja, kao integralni dio školske kulture, proces je kritičkog vrednovanja učiteljeva profesionalnog razvoja i djelovanja čija je svrha i smisao bolje razumjeti i mijenjati samoga sebe i tako usmjeravati svoj profesionalni razvoj i djelovanje. Za proces samovrednovanja učitelja karakteristično je da prosudbe i ocjene o učitelju i njegovu radu donosi on sam, ali i drugi sudionici samovrednovanja na temelju odabranih pokazatelja. Učitelji, učenici i vodstvo škole nisu odgovarajuće osposobljeni za planiranje, organiziranje, provođenje i analiziranje procesa samovrednovanja. Nužno je u buduće više pozornosti posvetiti razvijanju svijesti i kulture samovrednovanja kao i praktičnog djelovanja u tom smjeru. Kao učinkovit alat za poboljšavanje načina poučavanja i učiteljeva profesionalnog razvoja, proces samovrednovanja ne provodi se sustavno u hrvatskim školama, posebno kada je riječ o samovrednovanju učitelja. Iz ove se opservacije može izvesti zaključak koji upućuje na nedostatnost objektivnih, naročito operativnih, istraživanja koja bi učiteljima, znanstvenicima i školskoj administraciji pružila dovoljno relevantnih povratnih informacija o učiteljskim iskustvima i profesionalnoj kompetentnosti te o njihovom percipiranju značenja samoevaluacije za unapređivanje profesionalnog razvoja učitelja i poboljšanje nastave i učenja. Dokazana je pozitivna povezanost između samovrednovanja učitelja i profesionalnog razvoja učitelja. Kvalitetno samovrednovanje utječe na poboljšanje i razvoj kvalitete nastave, a moguće je u ozračju primjene načela usmjerenosti na budućnost, odgovornosti sudionika, profesionalnosti, transparentnosti, pravodobnosti i trajnosti procesa samovrednovanja. Poželjno je da osim učitelja u praćenju i prosuđivanju kvalitete nastave i učenja aktivno sudjeluju učenici, stručni suradnici i ravnatelji škola. Samovrednovanje pojačava samoodlučivanje i vjerodostojnost u praćenju i unapređivanju vlastitog profesionalnog djelovanja. Proces samovrednovanja učitelja valja podvrgnuti kritičkom analiziranju i vrednovanju, odnosno metaevaluiranju. Putem metaevaluacijskih aktivnosti, unapređivanjem procesa samovrednovanja kao i vlastitim profesionalnim razvojem i praktičnim djelovanjem učitelji pridonose ubrzanom prerastanju tradicijske škole u školu kao “organizaciju za učenje”. Rezultati ukazuju da se trenutačno mali broj učitelja opire samovrednovanju. Sve su školske strukture na stajalištu da samovrednovanje učitelja treba postupno uvoditi s tim da se prethodno izvrše nužne pripreme. Hipotetičko-algoritmički model samovrednovanja učitelja produkt je ovog istraživanja. U njega su inkorporirane sve bitne spoznaje i inovacije koje su proizašle iz teorijske analize i empirijskog istraživanja. Hipotetičnost modela upozorava na potrebu njegove egzaktne provjere i verifikacije u praksi te moguće sadržajno korigiranje određenih strukturnih sastavnica i funkcionalnih veza među sastavnicama koje čine cjelinu modela i njegova funkcioniranja. Model omogućuje da svaki sudionik u nastavi i učenju može vrednovati vlastite aktivnosti i aktivnosti drugih. Njegovu realnu aplikacijsku vrijednost ocijenit će znanstvena teorija i pedagoška praksa na temelju stvarne korisnosti rezultata provedenog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Tot (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Daria
Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (monografija)
Tot, D. (2013) Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Tot, Daria}, year = {2013}, pages = {241}, keywords = {kultura samovrednovanja, samovrednovanje \v{s}kole, u\v{c}itelj}, isbn = {978-953-7210-64-9}, title = {Kultura samovrednovanja \v{s}kole i u\v{c}itelja}, keyword = {kultura samovrednovanja, samovrednovanje \v{s}kole, u\v{c}itelj}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Tot, Daria}, year = {2013}, pages = {241}, keywords = {culture of self-evaluation, school self-evaluation, teacher}, isbn = {978-953-7210-64-9}, title = {The culture of school and teacher self-evaluation}, keyword = {culture of self-evaluation, school self-evaluation, teacher}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font