Pregled bibliografske jedinice broj: 655668
Stara i nova paradigma metodike hrvatskoga jezika
Stara i nova paradigma metodike hrvatskoga jezika // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 77-93
CROSBI ID: 655668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stara i nova paradigma metodike hrvatskoga jezika
(Croatian Language Teaching Methodology - The Old and New Paradigm)
Autori
Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
77-93
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
opća metodička paradigma (pedagoška i edukološka); stara (didaktička) i nova (kurikulska) metodička paradigma hrvatskoga jezika; parametri metodičkih paradigmi
(general teaching methodology paradigm (pedagogical and educological); old (didactical) and new (curricular) teaching paradigm for the subject Croatian language, parameters of teaching paradigms)
Sažetak
U metodičkoj teoriji može se govoriti o dvije metodičke paradigme: općoj metodičkoj paradigmi, koja se odnosi na ustrojstvo metodike kao znanstvene discipline, i o metodičkoj paradigmi nastavnog predmeta, koja govori o ustroju nastavnog predmeta. Obje te metodičke paradigme određene su s više ključnih parametara. Temeljne su opće metodičke paradigme pedagoška i edukološka, a temeljne su paradigme nastavnog predmeta, pa i predmeta Hrvatski jezik, stara ili tradicionalna (didaktička) i nova (kurikulska). Stara paradigma zasniva se na nastavnom programu kao načinu planiranja nastavnog sadržaja, a nova na predmetnom kurikulu. U Hrvatskoj je još na snazi stara metodička paradigma hrvatskoga jezika koja se temelji na nastavnom planu i programu, a nova je uvedena Nacionalnim okvirnim kurikulom i bit će posve oblikovana donošenjem predmetnog kurikula hrvatskoga jezika. Neki parametri stare i nove metodičke paradigme hrvatskoga jezika bitno se razlikuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Bežen
(autor)