Pregled bibliografske jedinice broj: 655667
Nasilje među djecom u osnovnoj školi – Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu?
Nasilje među djecom u osnovnoj školi – Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu? // Zavičajnost, globalizacija i škola / Vrcić-Mataija, Sanja, Grahovac-Pražić, Vesna (ur.).
Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2006. str. 203-223 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 655667 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje među djecom u osnovnoj školi – Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu?
(Bullying - Is there a Differences between Regional, National and Global Context)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zavičajnost, globalizacija i škola
/ Vrcić-Mataija, Sanja, Grahovac-Pražić, Vesna - Gospić : Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2006, 203-223
ISBN
953-97586-4-5
Skup
Zavičajnost, globalizacija i škola
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje među djecom; bullying; zavičajni; nacionalni i globalni kontekst; pojavni oblici nasilja; revitalizacija područja stradalih ratom; psihosocijalna pomoć
(bullying; regional; national and global context; manifestations of violence; revitalization of areas devastated by war; psycho-social support)
Sažetak
Zlostavljanje definiramo kao opetovano i sistematično uznemiravanje i napadanje drugih (Olweus, 1998.), koje mogu počiniti pojedinci ili grupe. Ono može poprimiti različite oblike i može uključivati različita ponašanja. Zlostavljanje uvijek podrazumijeva nesrazmjer moći. Problem našeg istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u rezultatima koji se odnose na zlostavljanje među djecom OŠ «Dr. Jure Turić» iz Gospića (zavičajni kontekst) i rezultata koji vrijede za Hrvatsku (nacionalni kontekst), odnosno neke zemlje svijeta (globalni kontekst). Istraživanje smo napravili Olweusovim standardiziranim upitnikom za ispitivanje vršnjačkog nasilja na učenicima od 2. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati nam pokazuju sljedeće: prema kriteriju nasilje izvršeno 2-3 x mjesečno i češće, u OŠ u Gospću nalazimo 13% žrtava i 10% zlostavljača, što je slično hrvatskom prosjeku koji iznosi 11% žrtava i 12% zlostavljača. Ovi se rezultati značajno ne razlikuju u odnosu na neke druge zemlje. Uspoređujući vršnjačko nasilje po hrvatskim regijama, ne nalazimo bitna odstupanja, osim za kriterij najučestalijeg pojavljivanja nasilja, gdje Zagreb i okolica prednjače. Uspoređujući bullying prema večini mjesta, vidimo da se nešto veći postotak nasilja javlja u manjim gradovima u odnosu na veće gradove i mjesta. Prema mjestu pojavljivanja nasilja, OŠ iz Gospića bitno se ne razlikuje od hrvatskog prosjeka. S obzirom na različite pojavne oblike nasilja, rezultati za OŠ iz Gospića znatno su viši u odnosu na hrvatski prosjek. To objašnjavamo veličinom škole (velika škola po broju učenika) te smještajem škole u području koje je jedno od najviše stradalo ratom. Takva područja u Hrvatskoj još uvijek traže potpunu revitalizaciju, a podrška i psihosocijalna pomoć stanovništvu ovih područja treba biti stalna i sustavna. Učenici OŠ iz Gospića manje se boje vršnjačkog nasilja u odnosu na hrvatski prosjek, a odrasle i svoje nastavnike vide spremnijima u sprječavanju ili zaustavljanju nasilja u odnosu na hrvatski prosjek.
Izvorni jezik
Hrvatski