Pregled bibliografske jedinice broj: 655641
Stajališta i procjene studenata odgojiteljskog studija o likovnom i glazbenom području
Stajališta i procjene studenata odgojiteljskog studija o likovnom i glazbenom području // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2013), 3; 583-609 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 655641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stajališta i procjene studenata odgojiteljskog studija o likovnom i glazbenom području
(Early Childhood and Preschool Education University Student's Views and Assessments Regarding Visual Art and Music Areas)
Autori
Blašković, Jelena ; Novaković, Svetlana
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15
(2013), 3;
583-609
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
glazbeni odgoj; likovni odgoj; stajališta i procjene studenata budućih odgojitelja; umjetnički odgoj
(artistic education; future early childhood and preschool teachers' views and assessment; music education; visual art education)
Sažetak
Sustav odgoja i obrazovanja u visokoškolskim ustanovama učiteljskog fakulteta ima zadaću osposobiti studente, buduće odgojitelje u svim segmentima struke i ukazati na važnost umjetnosti u predškolskom obrazovanju.Cilj rada je ispitati kakva su stajališta i procjene studenata o vlastitim iskustvima iz umjetničkih područja (likovnog i glazbenog) s obzirom na prethodno obrazovanje, te kako studenti procjenjuju zadovoljstvo osobnim napretkom u stjecanju znanja i vještina na likovnom i glazbenom području na kraju odgojiteljskog studija. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 144 studenta Učiteljskog fakulteta u Zagrebu s odsjekom u Petrinji i Čakovcu. Sudjelovali su studenti 1. godine (N = 71) i 3. godine (N = 73) studija. Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti s obzirom na prethodno obrazovanje procjenjuju svoje poznavanje likovnog i glazbenog područja dobrim. T - testom utvrdilo se kako poznavanje umjetničkog područja ovisi o vrsti završenog srednjoškolskog obrazovanja. Da ne postoji statistički značajna razlika između studenta 1. i 3. godine u percepciji područja osobnosti na koju umjetnost utječe pokazali su rezultati Mann Whitney U testa. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između zastupljenosti pojedinih djelatnosti unutar likovnog i glazbenog područja te samoprocjene studenta o vlastitom napretku u stjecanju znanja i vještina na istim područjima. Studenti iskazuju potrebu za više praktičnih vježbi iz pojedinih djelatnosti likovnog i glazbenog područja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO SocINDEX
- HRČAK - Portal of scientific journals of Croatia