Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655640

Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih


Bežen, Ante; Hruškar, Monika
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 147-159


CROSBI ID: 655640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih
(Primary and secondary sources of knowledge for teaching the Croatian language in Croatian institutions for basic adult education)

Autori
Bežen, Ante ; Hruškar, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika

Urednik/ci
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav

Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
147-159

ISBN
978-953-7210-59-5

Ključne riječi
osnovno obrazovanje odraslih ; hrvatski jezik ; metodika hrvatskoga jezika ; primarni izvori znanja ; sekundarni izvori znanja ; didaktički transfer
(primary adult education ; the Croatian language ; methods in teaching the Croatian language ; primary sources of knowledge ; secondary sources of knowledge ; didactic transmission)

Sažetak
Inicijativom UN-a i UNESCO-a vladama svih članica upućena je vizija o pismenost koja nije ograničena na godine starosti. U projektu "Za hrvatski pismenost: Put do poželjne budućnosti" (MZOŠ, 2003.) dane su smjernice za potencijalno rješenje povećanja razina pismenosti, a time i lakšeg zapošljavanja i smanjivanja nezaposlenosti. Zadaća nastave Hrvatskoga jezika u V. i VI. obrazovnom razdoblju (ekvivalent 7. i 8. razred redovite osnovne škole) jest, između ostaloga, "osposobiti polaznika za pravilnu uporabu standardnoga hrvatskog jezika u različitim područjima ljudske djelatnosti" (MZOŠ, 2003.). Osim metodičkih sustava i metodičkih postupaka, važnu ulogu u osnovnom obrazovanju odraslih imaju i izvori znanja. U ovome radu izvori znanja su podijeljeni prema metodičkom gledištu na primarne (znanje, informacije, djela u izvornom obliku prije nego što su podvrgnuti didaktičkom prijenosu) i sekundarne (izvorna djela prilagođena za nastavu Hrvatskoga jezika). Podatci za potrebe ovog rada prikupljeni su anketom. Evidentirana je zastupljenost primarnih i sekundarnih izvora znanja u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnom obrazovanju odraslih. Podatci ukazuju na eventualnu potrebu za specijaliziranim izvorima znanja u nastavi Hrvatskoga jezika kao i na njihove poželjne metodičke karakteristike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bežen (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bežen, Ante; Hruškar, Monika
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 147-159
Bežen, A. & Hruškar, M. (2013) Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih. U: Bežen, A. & Majhut, B. (ur.) Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika. Zagreb, Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 147-159.
@inbook{inbook, author = {Be\v{z}en, Ante and Hru\v{s}kar, Monika}, year = {2013}, pages = {147-159}, keywords = {osnovno obrazovanje odraslih, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika, primarni izvori znanja, sekundarni izvori znanja, didakti\v{c}ki transfer}, isbn = {978-953-7210-59-5}, title = {Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim u\v{c}ili\v{s}tima za osnovno obrazovanje odraslih}, keyword = {osnovno obrazovanje odraslih, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika, primarni izvori znanja, sekundarni izvori znanja, didakti\v{c}ki transfer}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Be\v{z}en, Ante and Hru\v{s}kar, Monika}, year = {2013}, pages = {147-159}, keywords = {primary adult education, the Croatian language, methods in teaching the Croatian language, primary sources of knowledge, secondary sources of knowledge, didactic transmission}, isbn = {978-953-7210-59-5}, title = {Primary and secondary sources of knowledge for teaching the Croatian language in Croatian institutions for basic adult education}, keyword = {primary adult education, the Croatian language, methods in teaching the Croatian language, primary sources of knowledge, secondary sources of knowledge, didactic transmission}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font