Pregled bibliografske jedinice broj: 655640
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 147-159
CROSBI ID: 655640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih
(Primary and secondary sources of knowledge for teaching the Croatian language in Croatian institutions for basic adult education)
Autori
Bežen, Ante ; Hruškar, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika
Urednik/ci
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
147-159
ISBN
978-953-7210-59-5
Ključne riječi
osnovno obrazovanje odraslih ; hrvatski jezik ; metodika hrvatskoga jezika ; primarni izvori znanja ; sekundarni izvori znanja ; didaktički transfer
(primary adult education ; the Croatian language ; methods in teaching the Croatian language ; primary sources of knowledge ; secondary sources of knowledge ; didactic transmission)
Sažetak
Inicijativom UN-a i UNESCO-a vladama svih članica upućena je vizija o pismenost koja nije ograničena na godine starosti. U projektu "Za hrvatski pismenost: Put do poželjne budućnosti" (MZOŠ, 2003.) dane su smjernice za potencijalno rješenje povećanja razina pismenosti, a time i lakšeg zapošljavanja i smanjivanja nezaposlenosti. Zadaća nastave Hrvatskoga jezika u V. i VI. obrazovnom razdoblju (ekvivalent 7. i 8. razred redovite osnovne škole) jest, između ostaloga, "osposobiti polaznika za pravilnu uporabu standardnoga hrvatskog jezika u različitim područjima ljudske djelatnosti" (MZOŠ, 2003.). Osim metodičkih sustava i metodičkih postupaka, važnu ulogu u osnovnom obrazovanju odraslih imaju i izvori znanja. U ovome radu izvori znanja su podijeljeni prema metodičkom gledištu na primarne (znanje, informacije, djela u izvornom obliku prije nego što su podvrgnuti didaktičkom prijenosu) i sekundarne (izvorna djela prilagođena za nastavu Hrvatskoga jezika). Podatci za potrebe ovog rada prikupljeni su anketom. Evidentirana je zastupljenost primarnih i sekundarnih izvora znanja u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnom obrazovanju odraslih. Podatci ukazuju na eventualnu potrebu za specijaliziranim izvorima znanja u nastavi Hrvatskoga jezika kao i na njihove poželjne metodičke karakteristike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Bežen
(autor)