Pregled bibliografske jedinice broj: 655470
Priče i pričanje na Internetu
Priče i pričanje na Internetu // O pričama i pričanju danas
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 655470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priče i pričanje na Internetu
(Narrative and narration on the Internet)
Autori
Peović Vuković, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Izvornik
O pričama i pričanju danas
/ - , 2013
Skup
O pričama i pričanju danas
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2013. - 16.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
priče; Internet; hegemonija; društvene mreže
(narratives; Internet; hegemony; social networks)
Sažetak
Izlaganje će mapirati polje priča i pričanja u odnosu na komunikacijski segment novog medija koji se od devedesetih godina prošlog stoljeća nameće kao polje naratološkog, kulturološkog i etnografskog istraživanja. Zadaća izlaganja je dvojaka. Prvo problematizirati dominantni oblik reprezentacije na Internetu (vizualno/tekstualno). Drugo, priče i pričanje smjestiti u okvir tržišne ekonomije i njezinih mehanizma kooptacije nekih autentičnih kultura. U tom će se smislu pokušati problematizirali teza o vizualnom zaokretu (visual turn) koji se u pojavljuje u sferi filozofije medija negdje u isto vrijeme kada pratimo popularizaciju Interneta. Ovaj segment filozofije medija i njegova dominantna teza o dominaciji vizualnog, sučelit će se s metodama naratologije i kulturalnih studija kako bi se ukazalo na potrebu kompleksnog pristupa narativno-vizualnim medijima. U doba rane implementacije i popularizacije novog medija, pojavom World Wide Web-a, segment komunikacije se kristalizira, da bi se s Web 2.0 okružjem ponešto zamaglila diferencijacija komunikacije i vizualnog segmenta. Izlaganje će probati pokazati kako internetska komunikacija uvodi specifičan oblik vizualne kulture koji uključuje redefiniranje priča i praksi pričanja. Potonje će se pokazati kao temelj ekonomsko- korporacijskog razvoja (razvoj društvenih mreža, alata za agregaciju, praksi čitanja/pisanja, itd.). U tom će se smislu izlaganje posvetiti i drugoj temi – problemu tržišno-ekonomskih odnosa u doba cyber-libertarijanizma. Izložit će se korporativne strategije prema praksama pričanja i kooptivni mehanizmi specifični za hegemoniju "otvorenih medija".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Filologija, Etnologija i antropologija