Pregled bibliografske jedinice broj: 655217
Metakognitivna vjerovanja i uspjeh: Uloga akademskog odugovlačenja
Metakognitivna vjerovanja i uspjeh: Uloga akademskog odugovlačenja, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 655217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metakognitivna vjerovanja i uspjeh: Uloga akademskog odugovlačenja
(Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination)
Autori
Kuretić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
30.09
Godina
2013
Stranica
67
Mentor
Rončević Zubković, Barbara
Ključne riječi
odugovlačenje; metakognitivna vjerovanja; metakognitivna iskustva; akademski uspjeh
(procrastination; metacognitive beliefs; metacognitive experiences; academic achievement)
Sažetak
Akademsko odugovlačenje je tendencija studenata da uvijek ili gotovo uvijek odgađaju izvršenje akademskih zadataka, pri čemu to odugovlačenje uvijek ili gotovo uvijek izaziva problematične razine anksioznosti (Solomon i Rothblum, 1984). Radi se o kompleksnom fenomenu na koji utječe niz situacijskih, motivacijskih, kognitivnih i metakognitivnih čimbenika (Cao, 2012) i koji može imati negativne posljedice (Steel, 2007). Osnovni cilj ovog rada je istražiti ulogu metakognitivnih vjerovanja u odugovlačenju, te ulogu metakognitivnih vjerovanja, metakognitivnih iskustava i odugovlačenja u akademskom uspjehu. Dodatni ciljevi su provjeriti ulogu težine kolokvija i odugovlačenja u pripremi za kolokvij, te ulogu postignutog uspjeha na kolokviju, odugovlačenja i metakognitivnih iskustava u zadovoljstvu postignutim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 387 studenata različitih hrvatskih sveučilišta, a korištene su sljedeće skale: Bihevioralna mjera odugovlačenja, Upitnik odugovlačenja, Upitnik metakognicija i Upitnik metakognitivnih vjerovanja o odugovlačenju. Prikupljene su i procjene težine kolokvija, zadovoljstva postignutim uspjehom, uloženog truda i vremena te ostvareni bodovi na kolokviju. Analiza rezultata pokazala je da metakognitivna vjerovanja objašnjavaju statistički značajan dio varijance odugovlačenja. Odugovlačenje i metakognitivna iskustva (težina kolokvija i uloženo vrijeme) značajni su prediktori uspjeha na kolokviju. Težina kolokvija i odugovlačenje značajni su prediktori truda i vremena uloženog u pripremu za kolokvij. Postignuti uspjeh, uloženi trud i ponašanje odugovlačenja objašnjavaju statistički značajan dio varijance zadovoljstva postignutim uspjehom.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(mentor)