Pregled bibliografske jedinice broj: 654972
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino // Oeconomica Jadertina, 3 (2013), 1; 47-67 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 654972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino
(Model for Developing Brand in the Food and Beverage Industry - an Example of Zadar Maraschino Liqueur)
Autori
Krajnović, Aleksandra ; Strenja, Ana ; Bosna, Jurica
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 3
(2013), 1;
47-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
upravljanje brendom ; IBM - Integrated Brand Model ; industrija hrane i pića ; liker Maraschino ; Zadar ; tvrtka Maraska
(brand management ; IBM - Integrated Brand Model ; food and beverage industry ; Maraschino liqueur ; Zadar ; Maraska company)
Sažetak
Ovaj rad prikazuje mogući model razvoja brenda u industriji hrane i pića, na primjeru zadarskog likera maraskino, zasnovanog na principu IBM – Integrated Brand Model-a. Taj model je specifičan po tome, što u svojoj osnovi sadrži tzv. drivere – pokretače, podijeljene u pokretače organizacije i pokretače brenda, iz kojih proističe operativna marketinška politika, komunikacijske taktike brenda, kao i ostale operativne aktivnosti i organizacijske performanse. Kako je u prikazanom IBM modelu priča jedan od osnovnih pokretača organizacije, a principi i asocijacije na njome su zasnovani pokretači brenda, opisuje se slučaj brenda tvrtke Maraska - zadarski liker Maraskino. Riječ je o brendu izrazitog tržišnog potencijala, koji ima snažno razvijene sve tri kategorije: povijesnu priču, tradiciju, te već razvijene asocijacije u percepciji potrošača i javnosti, no, unatoč tome, taj brend u ovom trenutku nije dovoljno ekonomski valoriziran od strane klijenata, stakeholdera i šire društvene zajednice. Bolja suradnja tvornice Maraska, lokalnog stanovništva Zadarske županije, Turističke zajednice Grada Zadra i drugih dionika, mogla bi povećati prepoznatljivost ovog brenda na veću razinu, a time i poboljšati prodaju i općenito vrijednost ovog brenda. U radu autori ujedno daju prijedlog nacrta strategije brendiranja likera Maraschino. S obzirom na činjenicu da je Maraschino brend koji se razvija u maloj državi koja prolazi post- tranzicijsko razdoblje, a s time i povezane političke, gospodarske i društvene probleme, tvrtka Maraska trenutno nije u poziciji povećati ulaganja u ovaj liker i značajnije razviti ovaj brend.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak