Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654972

Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino


Krajnović, Aleksandra; Strenja, Ana; Bosna, Jurica
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino // Oeconomica Jadertina, 3 (2013), 1; 47-67 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 654972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino
(Model for Developing Brand in the Food and Beverage Industry - an Example of Zadar Maraschino Liqueur)

Autori
Krajnović, Aleksandra ; Strenja, Ana ; Bosna, Jurica

Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 3 (2013), 1; 47-67

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
upravljanje brendom ; IBM - Integrated Brand Model ; industrija hrane i pića ; liker Maraschino ; Zadar ; tvrtka Maraska
(brand management ; IBM - Integrated Brand Model ; food and beverage industry ; Maraschino liqueur ; Zadar ; Maraska company)

Sažetak
Ovaj rad prikazuje mogući model razvoja brenda u industriji hrane i pića, na primjeru zadarskog likera maraskino, zasnovanog na principu IBM – Integrated Brand Model-a. Taj model je specifičan po tome, što u svojoj osnovi sadrži tzv. drivere – pokretače, podijeljene u pokretače organizacije i pokretače brenda, iz kojih proističe operativna marketinška politika, komunikacijske taktike brenda, kao i ostale operativne aktivnosti i organizacijske performanse. Kako je u prikazanom IBM modelu priča jedan od osnovnih pokretača organizacije, a principi i asocijacije na njome su zasnovani pokretači brenda, opisuje se slučaj brenda tvrtke Maraska - zadarski liker Maraskino. Riječ je o brendu izrazitog tržišnog potencijala, koji ima snažno razvijene sve tri kategorije: povijesnu priču, tradiciju, te već razvijene asocijacije u percepciji potrošača i javnosti, no, unatoč tome, taj brend u ovom trenutku nije dovoljno ekonomski valoriziran od strane klijenata, stakeholdera i šire društvene zajednice. Bolja suradnja tvornice Maraska, lokalnog stanovništva Zadarske županije, Turističke zajednice Grada Zadra i drugih dionika, mogla bi povećati prepoznatljivost ovog brenda na veću razinu, a time i poboljšati prodaju i općenito vrijednost ovog brenda. U radu autori ujedno daju prijedlog nacrta strategije brendiranja likera Maraschino. S obzirom na činjenicu da je Maraschino brend koji se razvija u maloj državi koja prolazi post- tranzicijsko razdoblje, a s time i povezane političke, gospodarske i društvene probleme, tvrtka Maraska trenutno nije u poziciji povećati ulaganja u ovaj liker i značajnije razviti ovaj brend.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandra Krajnović (autor)

Avatar Url Jurica Bosna (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Krajnović, Aleksandra; Strenja, Ana; Bosna, Jurica
Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino // Oeconomica Jadertina, 3 (2013), 1; 47-67 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Krajnović, A., Strenja, A. & Bosna, J. (2013) Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino. Oeconomica Jadertina, 3 (1), 47-67.
@article{article, author = {Krajnovi\'{c}, Aleksandra and Strenja, Ana and Bosna, Jurica}, year = {2013}, pages = {47-67}, keywords = {upravljanje brendom, IBM - Integrated Brand Model, industrija hrane i pi\'{c}a, liker Maraschino, Zadar, tvrtka Maraska}, journal = {Oeconomica Jadertina}, volume = {3}, number = {1}, issn = {1848-4956}, title = {Model za razvoj brenda u industriji hrane i pi\'{c}a – primjer zadarskog likera Maraschino}, keyword = {upravljanje brendom, IBM - Integrated Brand Model, industrija hrane i pi\'{c}a, liker Maraschino, Zadar, tvrtka Maraska} }
@article{article, author = {Krajnovi\'{c}, Aleksandra and Strenja, Ana and Bosna, Jurica}, year = {2013}, pages = {47-67}, keywords = {brand management, IBM - Integrated Brand Model, food and beverage industry, Maraschino liqueur, Zadar, Maraska company}, journal = {Oeconomica Jadertina}, volume = {3}, number = {1}, issn = {1848-4956}, title = {Model for Developing Brand in the Food and Beverage Industry - an Example of Zadar Maraschino Liqueur}, keyword = {brand management, IBM - Integrated Brand Model, food and beverage industry, Maraschino liqueur, Zadar, Maraska company} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font