Pregled bibliografske jedinice broj: 654894
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2013), 2; 172-191 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 654894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia
(Different approaches to mastering intonation in solfeggio lessons)
Autori
Ban, Marina ; Svalina, Vesna
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 30
(2013), 2;
172-191
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
glazbeno opismenjivanje; pristup svladavanju intonacije; način imenovanja tonova; solfeggio; metode relativne intonacije; metode apsolutne intonacije
(musical literacy; approach to mastering intonation; appointment of notes; solfeggio; methods of relative intonation; methods of absolute intonation)
Sažetak
Ideja o potrebi glazbenoga opismenjivanja djece javlja se još u Srednjem vijeku. Od tada pa do današnjih dana glazbeni pedagozi i teoretičari neprestano se bave pitanjem kako ostvariti uspješno glazbeno opismenjivanje, odnosno kako djecu glazbeno opismeniti na što brži i na što jednostavniji način. Intenzivne i dugogodišnje rasprave rezultirale su pojavom različitih pristupa svladavanju intonacije, odnosno različitih metoda intonacije i ritma, od kojih smo pojedine predstavili i u ovom radu. Budući da je za stjecanje prave glazbene pismenosti potrebno dugotrajno i intenzivno vježbanje, taj se proces najuspješnije ostvaruje u stručnim glazbenim školama na nastavi solfeggia. Inače, solfeggio je nastavni predmet koji se organizira upravo s ciljem uspostavljanja i razvijanja intonacijskih i ritamskih znanja i vještina učenika. Metode intonacije najčešće razlikujemo po tome jesu li one relativne ili apsolutne. Od relativnih metoda u radu smo posebno izdvojili metodu tonik-solfa, metodu tonika-do, brojčane metode, Münnichov sustav Jale, funkcionalni pristup Miodraga Vasiljevića, Kodályjevu metodu i tzv. funkcionalnu metodu Elly Bašić. Od metoda apsolutne intonacije izdvojene su apsolutna solmizacija, abecediranje, metoda tonskih riječi C. Eitza (Tonwort) i Solfeggio Rudolfa Matza. Relativne metode lakše su od apsolutnih jer se uz njih ostvaruju bolji rezultati na samom početku rada te se brže razvija vještina pjevanja u različitim tonalitetima. Prednosti apsolutnih metoda su bolje intoniranje atonalne glazbe, odnosno tonalne glazbe koja obiluje kromatikom ili učestalim modulacijama, kao i bolja usklađenost s početnom nastavom instrumenta. Uspjeh u procesu stjecanja glazbene pismenosti ne ovisi samo o metodi intonacije, nego i o tome ostvaruje li se taj proces sustavno, uz intenzivno vježbanje i na metodički primjeren način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Http://hrcak.srce.hr/index.php? show=clanak&id_clanak_jezik=194921
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing
- Emerald Management Reviews
- Ulrichs Serials Analysis System
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske