Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654894

Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia


Ban, Marina; Svalina, Vesna
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2013), 2; 172-191 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 654894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia
(Different approaches to mastering intonation in solfeggio lessons)

Autori
Ban, Marina ; Svalina, Vesna

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 30 (2013), 2; 172-191

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
glazbeno opismenjivanje; pristup svladavanju intonacije; način imenovanja tonova; solfeggio; metode relativne intonacije; metode apsolutne intonacije
(musical literacy; approach to mastering intonation; appointment of notes; solfeggio; methods of relative intonation; methods of absolute intonation)

Sažetak
Ideja o potrebi glazbenoga opismenjivanja djece javlja se još u Srednjem vijeku. Od tada pa do današnjih dana glazbeni pedagozi i teoretičari neprestano se bave pitanjem kako ostvariti uspješno glazbeno opismenjivanje, odnosno kako djecu glazbeno opismeniti na što brži i na što jednostavniji način. Intenzivne i dugogodišnje rasprave rezultirale su pojavom različitih pristupa svladavanju intonacije, odnosno različitih metoda intonacije i ritma, od kojih smo pojedine predstavili i u ovom radu. Budući da je za stjecanje prave glazbene pismenosti potrebno dugotrajno i intenzivno vježbanje, taj se proces najuspješnije ostvaruje u stručnim glazbenim školama na nastavi solfeggia. Inače, solfeggio je nastavni predmet koji se organizira upravo s ciljem uspostavljanja i razvijanja intonacijskih i ritamskih znanja i vještina učenika. Metode intonacije najčešće razlikujemo po tome jesu li one relativne ili apsolutne. Od relativnih metoda u radu smo posebno izdvojili metodu tonik-solfa, metodu tonika-do, brojčane metode, Münnichov sustav Jale, funkcionalni pristup Miodraga Vasiljevića, Kodályjevu metodu i tzv. funkcionalnu metodu Elly Bašić. Od metoda apsolutne intonacije izdvojene su apsolutna solmizacija, abecediranje, metoda tonskih riječi C. Eitza (Tonwort) i Solfeggio Rudolfa Matza. Relativne metode lakše su od apsolutnih jer se uz njih ostvaruju bolji rezultati na samom početku rada te se brže razvija vještina pjevanja u različitim tonalitetima. Prednosti apsolutnih metoda su bolje intoniranje atonalne glazbe, odnosno tonalne glazbe koja obiluje kromatikom ili učestalim modulacijama, kao i bolja usklađenost s početnom nastavom instrumenta. Uspjeh u procesu stjecanja glazbene pismenosti ne ovisi samo o metodi intonacije, nego i o tome ostvaruje li se taj proces sustavno, uz intenzivno vježbanje i na metodički primjeren način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Http://hrcak.srce.hr/index.php? show=clanak&id_clanak_jezik=194921



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ban, Marina; Svalina, Vesna
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2013), 2; 172-191 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Ban, M. & Svalina, V. (2013) Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2), 172-191.
@article{article, author = {Ban, Marina and Svalina, Vesna}, year = {2013}, pages = {172-191}, keywords = {glazbeno opismenjivanje, pristup svladavanju intonacije, na\v{c}in imenovanja tonova, solfeggio, metode relativne intonacije, metode apsolutne intonacije}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {30}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Razli\v{c}iti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia}, keyword = {glazbeno opismenjivanje, pristup svladavanju intonacije, na\v{c}in imenovanja tonova, solfeggio, metode relativne intonacije, metode apsolutne intonacije} }
@article{article, author = {Ban, Marina and Svalina, Vesna}, year = {2013}, pages = {172-191}, keywords = {musical literacy, approach to mastering intonation, appointment of notes, solfeggio, methods of relative intonation, methods of absolute intonation}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {30}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Different approaches to mastering intonation in solfeggio lessons}, keyword = {musical literacy, approach to mastering intonation, appointment of notes, solfeggio, methods of relative intonation, methods of absolute intonation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing
  • Emerald Management Reviews
  • Ulrichs Serials Analysis System
  • Hrčak - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font