Pregled bibliografske jedinice broj: 654880
Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama
Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama // Dijete i jezik danas : dijete i mediji : zbornik radova = Children and language today : children and media : proceedings / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 229-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 654880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama
(Early German Language Teaching by Singing and Listening to Songs)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Papa, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i mediji : zbornik radova = Children and language today : children and media : proceedings
/ Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 229-249
ISBN
978-953-6965-43-9
Skup
VII. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Dijete i jezik danas = 7th International scientific conference : Children and language today
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
primarno obrazovanje ; rano učenje njemačkog jezika ; pjevanje i slušanje pjesama
(primary education ; early German language learning ; singing and listening to)
Sažetak
Istraživanja su pokazala da rano učenje stranog jezika ima znatnih prednosti, no i da takvo učenje jezika u primarnom obrazovanju zahtijeva drugačiji metodički pristup. Poučavanje jezika učenika mlađe školske dobi mora se razlikovati od poučavanja koje se pokazalo uspješnim za starije učenike. Pjevanje i slušanje pjesama na stranom jeziku zasigurno pomažu u učenju i usvajanju novih jezičnih sadržaja budući da strani jezik u toj dobi djeca uče holistički. Ujedno glazba doprinosi zanimljivosti, veseloj i opuštenoj razrednoj atmosferi te učenju kroz igru koji su za učenike primarnoga obrazovanja izuzetno važni. U okviru ovoga rada provedeno je i istraživanje čiji je cilj bio utvrditi prisutnost i primjerenost pjesama koje se nalaze u udžbenicima Applaus! 1, Auf die Plätze, fertig, los! 1 i Hurra! Deutsch! 1 i na pratećim CD-ima namijenjenim učenju njemačkoga jezika u prvom razredu osnovne škole koji su odobreni od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za školske godine 2010./11., 2011./12. i 2012./13. Analizirane varijable u odnosu na primjerenost pjesama s obzirom na dob učenika bile su s jezičnog aspekta izbor leksika, gramatičkih struktura i jezične funkcije kao i primjerenost kulturoloških sadržaja, a s glazbenog vrsta, opseg, tempo, ritam, tonalitet i ugođaj pjesama. Analizirane su ukupno 35 pjesme. Nakon provedene analize smatramo da bi se autori udžbenika za strani jezik trebali posavjetovati s glazbenim pedagozima pri izboru pjesama koje žele uvrstiti u svoje udžbenike kako se ne bi događali propusti (npr. neodgovarajući tonalitet, prevelik opseg, neodgovarajući izvođači, previše brz tempo, kompliciran ritam, zahtjevna melodija) odnosno kako bi slušanje i pjevanje pjesama bilo u svrsi ostvarenja krajnjeg cilja koji bi trebao biti razvoj jezičnih kompetencija, komunikacijskih vještina i kulture, ali posredno i razvijanje glazbenih sposobnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek