Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654675

PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE


Bašić, Slavica
PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2(10); 179-194 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 654675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE
(THE PEDAGOGICAL FOUNDATION OF TEACHERS’ ETHICS)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7 (2005), 2(10); 179-194

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelj; učiteljska etika; znanosti o odgoju; duhovnoznanstvena pedagogija
(teacher; educational sciences; professional ethos)

Sažetak
Ustanovljujući zanemarenost ili potpunu isključenost temata pedagoškog etosa u okviru brojnih koncepata empirijsko-znanstvene pedagogije, s jedne, i aktualnim stanjem u školstvu aktualiziranu potrebu uspostavljanja navlastito pedagogijske perspektive učiteljske profesije, s druge strane, autorica nastoji pojasniti u čemu je navlastitost pedagogijske perspektive i pokazati da se etičke norme učiteljskog poziva mogu izvesti iz i legitimirati samo određenim shvaćanjem odgojnog fenomena (a ne učiteljima postaviti izvana u obliku pravila, pravnih, moralnih i inih normi ponašanja). Konzenkventno tom stavu različiti koncepti odgoja impliciraju i različite etičke norme, primjerice kritičko-pragmatička, duhovnoznanstvena i empirijska pedagogija imaju različite profesionalne etose i njihovo rekonstruiranje bilo bi vrijedno napora. Duhovno znanstvena (kulturna, filozofijska) pedagogija izvođenje i argumentiranje profesionalno-etičkih normi tradicionalno drži navlastito svojom zadaćom i oslonivši se na tu tradiciju, autorica pokazuje mogućnost utemeljenja učiteljskog etosa u i izvođenje opće-etičkih normi iz «pedagoškog odnosa» kao kategorijalnog pedagogijskog pojma. U uspostavljanju profesionalnoetičkog dikursa učiteljskog poziva polazište je pedagoška perspektiva, a posebnost pedagoškog u odnosu na sva ostala socijalna djelovanja je u zahtijevanju autonomnosti i odgovornosti učitelja za cjeloviti razvoj čovjek, primarne usmjerenosti odgojne i nastavne djelatnosti na čovjeka, dijete i adolescenta, i zahtijevanju odgoja i nastave radi prava svakog pojedinca da postane ono što on jeste, da razvije samopouzdanje u svoje snage i motivaciju da ih (za opće dobro) koristi. Ključne riječi: učitelj, učiteljska etika, znanosti o odgoju, duhovnoznanstvena pedagogija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2(10); 179-194 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bašić, S. (2005) PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2(10)), 179-194.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2005}, pages = {179-194}, keywords = {u\v{c}itelj, u\v{c}iteljska etika, znanosti o odgoju, duhovnoznanstvena pedagogija}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2(10)}, issn = {1332-0513}, title = {PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE U\v{C}ITELJSKE ETIKE}, keyword = {u\v{c}itelj, u\v{c}iteljska etika, znanosti o odgoju, duhovnoznanstvena pedagogija} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2005}, pages = {179-194}, keywords = {teacher, educational sciences, professional ethos}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2(10)}, issn = {1332-0513}, title = {THE PEDAGOGICAL FOUNDATION OF TEACHERS’ ETHICS}, keyword = {teacher, educational sciences, professional ethos} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font