Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654555

MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLIČKIH PORUKA U ODGOJU


Tolić, Mirela
MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLIČKIH PORUKA U ODGOJU, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 654555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLIČKIH PORUKA U ODGOJU
(THE MEDIA AS CARRIERS OF SYMBOLIC MESSAGES IN UPBRINGING)

Autori
Tolić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.05

Godina
2013

Stranica
370

Mentor
Dr sc. Zlatko Miliša, red. prof.

Ključne riječi
simboličke forme i poruke; medijska pedagogija; semiotika medija; sociolingvistika; moralni relativizam; simbolički interakcionizam; suvremene ovisnosti; (dis)funkcionalna uloga medija; indoktrinacija; propaganda; odgoj i manipulacija; preventivni projekti; medijske kompetencije; medijski odgoj.
(symbolic forms and messages; media pedagogy; semiotics of media; sociolinguistics; moral relativism; symbolic interactionism; contemporary addictions; (dis)functional role of the media; indoctrination; education vs. manipulation; prevention projects; media competences; media education.)

Sažetak
U teorijskom i empirijskom dijelu disertacije aktualiziraju se rezultati istraživanja koji upućuju na činjenicu da novi mediji mijenjaju navike i vrijednosti djece i mladih. Pod naletom globalizacije, osobito s pojavom novih medija bitno se mijenjanju ponašanja i preferencije. Aktualizirani su rezultati istraživanja koji upućuju na odgovore kada mediji prestaju biti važan izvor informacija, obrazovanja i zabave, a kada postaju izvor manipulacija i ovisnosti o pojedinim sadržajima i/ili ponudama. Fenomen tzv. cyber space medijske kulture postaje sve aktualniji s višestrukim pedagogijskim implikacijama. Teoretičari komunikacija, sociolozi, medijski pedagozi i mediolozi suglasni su s tezom da je društvena moć koncentrirana kod onih koji kontroliraju informacije. Moćne korporacije, koristeći se medijima, sve više pretvaraju djecu u pasivne konzumente, ovisnike o stvarima - nesposobne razlikovati autentičnu od neautentične zbilje. Brisanjem granica između stvarnoga i zamišljenoga takvi mediji postaju sredstvo ideologije zavođenja te, doktrinom radikalnog moralnog relativizma, homo sapieansa - communicansa pretvaraju u homo consumensa, s osobito negativnim implikacijama (takve) medijske socijalizacije na odgoj djece i mladih. U disertaciji su navedeni također brojni pozitivni primjeri u korištenju novih medija u suvremenim obrazovnim oblicima učenja i obrazovanja. U teorijskom dijelu disertacije naglasak je na proučavanju znakova i simbola pomoću znanstvenih disciplina: semiotika medija, mediologija, komunikacijske znanosti, sociolingvistika i medijska pedagogija, te se navode primjeri i distinkcije između odgojnih i manipulativnih poruka (iz različitih medija). Prikazani su brojni primjeri „fetišiziranja“ određenih reklamnih proizvoda te narušavanja odgojnog procesa i procesa komunikacije na svim razinama. U disertaciji se navode pedagogijske implikacije ne/razotkrivanja (dekodiranja) simboličkih poruka te se definiraju područja i načini stjecanja medijskih kompetencija. Mediji kao nositelji simboličkih poruka u ovoj su disertaciji glavno analitičko sredstvo (i) u empirijskom dijelu rada. U tom dijelu disertacije prikazano je istraživanje u kojem je sudjelovalo 430 ispitanika, od toga 306 učenika sedmih i osmih razreda, 92 roditelja te 42 nastavnika četiriju osnovnih škola s područja Zadarske i Splitsko- dalmatinske županije. Rezultati istraživanja argumentiraju postavljene hipoteze uz brojne primjere iz odgovora na pitanje kako i kada učenici u osnovnim školama postaju djeca medija. Analize dobivenih rezultata konvergiraju s teorijskim polazištima disertacije, za potrebu implementacije medijskog odgoja u školski kurikulum.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirela Müller (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tolić, Mirela
MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLIČKIH PORUKA U ODGOJU, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Tolić, M. (2013) 'MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLIČKIH PORUKA U ODGOJU', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Toli\'{c}, Mirela}, year = {2013}, pages = {370}, keywords = {simboli\v{c}ke forme i poruke, medijska pedagogija, semiotika medija, sociolingvistika, moralni relativizam, simboli\v{c}ki interakcionizam, suvremene ovisnosti, (dis)funkcionalna uloga medija, indoktrinacija, propaganda, odgoj i manipulacija, preventivni projekti, medijske kompetencije, medijski odgoj.}, title = {MEDIJI KAO NOSITELJI SIMBOLI\v{C}KIH PORUKA U ODGOJU}, keyword = {simboli\v{c}ke forme i poruke, medijska pedagogija, semiotika medija, sociolingvistika, moralni relativizam, simboli\v{c}ki interakcionizam, suvremene ovisnosti, (dis)funkcionalna uloga medija, indoktrinacija, propaganda, odgoj i manipulacija, preventivni projekti, medijske kompetencije, medijski odgoj.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Toli\'{c}, Mirela}, year = {2013}, pages = {370}, keywords = {symbolic forms and messages, media pedagogy, semiotics of media, sociolinguistics, moral relativism, symbolic interactionism, contemporary addictions, (dis)functional role of the media, indoctrination, education vs. manipulation, prevention projects, media competences, media education.}, title = {THE MEDIA AS CARRIERS OF SYMBOLIC MESSAGES IN UPBRINGING}, keyword = {symbolic forms and messages, media pedagogy, semiotics of media, sociolinguistics, moral relativism, symbolic interactionism, contemporary addictions, (dis)functional role of the media, indoctrination, education vs. manipulation, prevention projects, media competences, media education.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font