Pregled bibliografske jedinice broj: 654412
Kognitivne distorzije i motivacija za kockanjem koprivničkih srednjoškolaca
Kognitivne distorzije i motivacija za kockanjem koprivničkih srednjoškolaca, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 654412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivne distorzije i motivacija za kockanjem koprivničkih srednjoškolaca
(Cognitive distortions and motivation for gambling of high school students in Koprivnica)
Autori
Matina, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2013
Stranica
72
Mentor
Ricijaš, Neven ; Dodig, Dora
Ključne riječi
učenici srednjih škola; kockanje; problematično kockanje; rizičnost; motivacija za kockanjem; kognitivne distorzije
(high school students; gambling; problem gambling; risk; motivation for gambling; cognitive distortions)
Sažetak
Temeljni cilj rada je stjecanje uvida u kognitivne distorzije i strukturu motivacije za kockanjem koprivničkih srednjoškolaca. Specifični cilj je istražiti postojanje eventualnih razlika u izraženosti kognitivnih distorzija, kao i strukture motivacije za kockanjem, u odnosu na neka individualna obilježja učenika (primjerice spol, dob), kao i u odnosu na intenzitet uključenosti u kockarske aktivnosti. Ovo istraživanje je sastavni dio znanstveno- istraživačkog projekta pod nazivom „Kockanje mladih u Hrvatskoj“ čiji je voditelj doc.dr.sc. Neven Ricijaš. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 250 učenika od prvog do završnog razreda različitih srednjoškolskih usmjerenja u Koprivnici. U istraživanju je korištena metoda samoiskaza po principu „papir-olovka”. Sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno. Učenici su bili upoznati s ciljem istraživanja i samostalno su dali usmeni pristanak za sudjelovanje u istraživanju te su mogli odustati u bilo kojem trenu. U istraživanju je korišten već provjeren instrumentarij dobrih metrijskih karakteristika. Anketni upitnik korišten u svrhe istraživanja sastojao se od različitih područja. Obuhvaća pitanja o osnovnim obilježjima sudionika, navikama i učestalosti kockarskih aktivnosti sudionika, rizičnosti kockanja sudionika, motivaciji za upuštanjem u kockarske aktivnosti, kognitivnim distorzijama o kockanju, kockarskim aktivnostima prijatelja i članova obitelji, te na posljetku obuhvaća samoiskaze rizičnog i delinkventnog ponašanja sudionika u bilo kojem razdoblju njihova života. Rezultati istraživanja pokazuju kako među koprivničkim srednjoškolcima postoje razlike u intenzitetu uključenosti u kockarske aktivnosti s obzirom na spol na način da se srednjoškolci češće nego srednjoškolke uključuju u kockarske aktivnosti, dok su od svih aktivnosti kockanja najviše i najučestalije zastupljene sportske kladionice. Rezultati istraživanja su pokazali da koprivnički srednjoškolci najviše kockaju zbog zabave/uzbuđenja i zbog zarade te su potvrđene razlike u motivaciji za kockanjem s obzirom na učestalost igranja u sportskim kladionicama među dječacima iz koprivničkih srednjih škola, na način da srednjoškolci s većom učestalošću kockanja imaju izraženiju i višestruku motivaciju prema kockanju. Rezultati istraživanja su također pokazali da je iluzija kontrole više zastupljena od praznovjerja i da postoje razlike u kognitivnim distorzijama s obzirom na učestalost igranja u sportskim kladionicama među dječacima iz koprivničkih srednjih škola, na način da srednjoškolci s većom učestalošću kockanja pokazuju više kognitivnih distorzija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb